AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
25.056

Formel 1 2005 tråd

Sida 5 av 16
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
starre: nu förstår jag. Jag missförstod ditt tidigare inlägg. Jag läste det som om du inte tyckte att Senna hade några konkurrenter. Så kan det gå.

Vi satt som sagt i den långa vänstern och till höger om oss såg vi dem försvinna in i vänster-höger chikanen (Piscine ?). Vi trodde inte våra ögon! Att det gick att se sådan skillnad på hur de kör. Alla förarna svängde sig igenom chikanen utom Senna som körde "spikrakt". Svårt att förklara men det var lätt att se vem som var snabbast. (Suck)

Eftersom BMW-Williams hade sådana stora framgångar just i Monaco senast tycker jag det platsar med en berättelse från "förr". ;)

1991 fick den som stod i pole position ett pris som hette "Coupe Ronnie Peterson". Är det någon som vet om det fortfarande finns ett pris med det namnet?

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Härligt med Heidfeld i Pole och Webber 3a !!
Varför åkte jag inte ned till Ringen :D

///Foppa
M3
88
M3_odbro
M3-95 Limo 276
320-84
Japp fint körat av bmw teamet!
får se hur det går för dom imon! tippar på pallen för minst an av grabbarna!
Såg F1 på Nürburgring 2002. Körde ner med min M535 E28, härlig stämning, synd bara att man inte kör F1 på den "riktiga ringen längre...

M/Alpina-träff i Skåne 4 juni Länk
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Kimi tar BMW:n i starten, sen är det "one-man-race" som gäller... Tyvärr, syndi att inte Schumi vinner igen.. NOT!!!
Härlig med BMW på pallen men jag Ferrari är mina favoriter!

Stackars Kimi vilken otur, hans bil skakade värre än en E34 med E39 fälgar utan centreringsringar ;)

Nu var drickan gul igen...

M3
88
M3_odbro
M3-95 Limo 276
320-84
Japp nu e BMW på G!!

hjälv håller ja på kimi å jag säger bara: kan man ha mer otur än den mannen????

David
Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Jag tänkte också på drickan. Måste vara olika sponsorer. Synd att Webber åkte ur i första kurvan. Okej att han tog på sig ansvaret och han bromsade ju väl sent men svängde inte Montoya extremt snävt i sammanhanget? Alla vet ju att det blir rysligt trångt in i första. Kanske bara jag som aldrig gillat Montoya - inte ens när han satt med BMW-tian bakom ryggen.

OT:
Jag har centreringsringar till E39 fälgarna på min E28 men jag har inte en aning om var man kan köpa nya om de gamla skulle gå sönder. Någon som vet?
Karl: Centreringsringar finns hos din lokala däckverkstad!

Så var det snart ännu ett lopp inom F1 racing under kvalet tyckte jag i all fall att man körde extremt nära muren någon som håller med?

Tyvärr kommer Jenson att tappa sin ledning pgt top speed innan varv 7 så har Alonso kört om honom på rakan. Ferrari var uppe och nosade kul att se röda faran oxså går som den ska.

Ännu ett intresant lopp att se på Tv och ja nu drack dom än organge färgad dricka under press konferansen:))

McLaren då kvalet inför Kanadas Grand Prix kördes, och kommer att starta från pole position i söndagens lopp.

Lördagens tidskvalificering inför Kanadas Grand Prix bjöd på flera överraskningar. Varken Fernando Alonso eller Kimi Räikkönen kunde utmana om pole position, utan det var istället Jenson Button som var den starkaste.

Button, som efter att BAR varit avstängt i två lopp i år, inte har tagit ett enda VM-poäng, tog pole position med 0.258 sekunders marginal före Michael Schumacher som gjorde ett överraskande bra kval.

VM-ledande Fernando Alonso, som verkligen satsade för fullt under kvalet, slutade trea före stallkamraten Fisichella, Juan-Pablo Montoya, Takuma Sato, Kimi Räikkönen och Jacques Villeneuve.

Söndagens Grand Prix från Montreal direktsänds i TV4 med start klockan 18.55.

He he vad var det jag:))

Det tog inte mer än 2sek för Alonso och Fisichella innan de åkte förbi hela start ledet.

För väl säga grattis till Finland och ja okej grattis till Ferarri oxså....

Kul lopp med många incidenter bla bromsar som gav vika och lite annat smått och gott.

Och nu hade dom gul dricka under press konferansen jag blir hel snurrig under kvalet var det orange nu gul dricka??

Kan någon kunnig person förklara varför dom byter ut färgen på drickan?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Olika ämnesinnehåll för olika syften?...(Lite valium under presskonferensen, för att tagga ner & orka med alla idiotiska frågor?...) :-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Webbar klantar åter igen bort en pallplats för Williams. Han har inte imponerat i år.

Starre: Varje lopp bestämmer förmodligen själva vilken dricka de vill servera. Likaså som varje land bestämmer om de vill ha egen eller FOM tv-produktion.

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Kan någon vara lite objektiv: Om tex Alonso eller Kimi skulle köra en av BMWs bilar, skulle det då gå bättre för BMW?

Alltså är det Webber o Heidfeld som är sämre chaufförer eller är årets bil sämre än de andra?

Får det liskom inte att gå ihop när ett stall har 3 stopp och BMW 2 så borde de ju tjäna in de där 15-20sek, men ICKE, de ligger likt förbannat efter.

*BAWORAK*
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Svårt att dra den pararellen att man per automatik tjänar 15-20 sekunder på att göra färre stop. Isf, varför gör inte alla så få stopp så möjligt? Kalkylen hänger ihop med hur snabbt går det att köra genom depån, hur mycket extra tid per varv kostar ett extra kilo bränsle, hur sliter detta på däcken och vad får man betala i kvalet? Är man tvungen att sitta bakom bilar som är 3 sekunder långsammare än de i täten så tjänar man snabbt på att kvala högre upp och slippa trafik samt göra ett extra stop. Schumacher som för först in i depå i Kanda kom ändå ut före de bägge Williamsbilarna.

Om det skulle gå bättre med X eller Y är bara spekulationer, man kan däremot konstatera att Webber gjort väldigt många rookiemisstag denna säsongen. Och att han genom eget misstag kostade Williams en pallplats.

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Vilket misstag var det? Såg hela loppet och tycker inte han var i närheten av en pallplats...

*BAWORAK*
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
SvantE: Kamerorna missade detta, men i samband med safetycar så låg Webber för Massa och Rubens. Men när loppet grönflaggades så gjorde webber ett misstag och Massa fick göra en undanmanöver. På så sått så körde Rubens om både Massa och Webber och Massa körde om Webber.

De höll de positionerna i mål, Rubens slutade 3a, Massa 4a och Webber 5a.

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Missade det jag också tydligen :D.
Acey, såg du det på RTL eller stod det på någon F1-website ?

///Foppa
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
acey> Tack för infon. Jvla tv4 valde ju att gå til reklam just då!!!

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.