AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
25.057

Formel 1 2005 tråd

Sida 2 av 16
Ne känns inte som det direkt var nåns fel det som hände mellan Nick/Schumi. Som sagt..måste ju titta lite längre bakåt än 2sek...
Annars var det ett mkt tråkigt lopp...alla nya regler förstör ju totalt. Inga däckbyten=alla kör tokförsiktigt och vågar knappt köra förbi med tanke på att däcken skall hålla...samt motor...suck... Har tidigare varit en höjdpunkt när F1 drar igång...men nu vet jag inte längre...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Det som hände med M Schumacher var i mina ögon en racing incident även om det är lätt att vara efterklok i TV-soffan. Lite klantigt men Heidfeldt omkörnings var också klantigt.

Jag hoppas verkligen att reglerna ändras för motorerna så vi slipper se ett sådant här "ekonomi rally" till. Det var dötrist!
Dags för nästa rejs nu ;)

Vad tror ni o tänker om rejset nu till helgen?

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Renault, McLaren, Ferrari, Williams, BAR, Red Bull. I den ordningen ungefär. Ryktas åter om skurar under både kval och race. Kan bli spännande.

Ferrari.Williams.Renault.McLaren.BAR.Red Bull.
2st Ferrariförare på poängplats samt 2st Renault förare 1 förare från de andra stallen. Rubens 1:a Webber 2:a Alonso 3:a Schumi 4:a Kimi 5:a Fisichella 6:a Sato 7:a Coultard 8:a
Mycket vild chansning speciellt mitt segertips som borde ge en helt del pengar på oddset.
Visa användare
175
Nibban
Åpel kadett -79
heja kimi !!
NU har jag ågren! Har bott i Malaysia, givetvis kollade man F1 live då. Såg Kimi vinna sitt första race o.s.v. och vad gör man nu? Fryser häcken av sig i Sverige.. suck!
Äntligen lite racing i F1 och en BMW på pallen!

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Renault 1:a IGEN?? ööhhhh

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jag tycker det ser lovande ut.....

Inga tecken på Ferrari-dominans som de senaste åren, och det verkar vara flera som hänger med i toppen! Överraskningar är väl att Toyota går så bra, och att Nick Heidfeld verkar vassast av BMW-Williams förare - jag hade nog trott att Mark Webber skulle ligga före.

Blir förhoppningsbvis en kul säsong i alla fall, med fler förare/stall på pallen och mer spänning än de senaste åren!

/// Gunnar E.
Ha ha jag var inte ens nära i mitt tips.Tyvärr så missade jag loppet på TV :(
co
33
common
523i Touring
530iA
Äntligen kommer Ferrari med sin nya bil, F2005. Nu ska ordningen förhoppningsvis återställas! Missa inte helgens lopp i Bahrain.

/Common
maserati
Det mest förväntansfulla loppet på flera år. Jämnare har de inte varit på länge. Hoppas på Renault igen.
Äntligen får man göra något man är bra på nämligen tippa resultatet till Bahrains lopp.
Mitt stensäkra tips lyder så här.
1.Kimi
2.Alonso
3.Schumi d.ä
4.Webber
5.Heidfeld
6.Rubens B
7.Fisichella
8.Montoya
Hur lyder era tips?
maserati
1.m.schum
2.fisichella
3.rubens
4.alonso
5.trulli
6.button
7.de la rosa
8.webber

bayern münchen. Montoya e skadad (armen) istället kommer de la rosa köra.
Oki då får De la Rosa ta hans plats i mitt tips.
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Vore ju kul om Kimi kom igång nu, han har haft det lite motigt hittils. Såg väldigt bra ut innan punkteringen i förra rejset.

På nåt vis känns det som om alla jag hejar på förlorar. Ingen skillnad om det gäller formula, hockey, fotboll eller korplaget i innebandy!

Om jag skulle hålla på Australien i en hockeymatch mot Kanada så skulle nåt historiskt hända.... ;)
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Om jag skulle hålla på Kanada osv skulle det stå....

Sorry.
maserati
riktigt grymt bra race , väldigt underhållande speciellt de la rosa.
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Yepp, faktiskt underhållande för en gångs skull!
De la rosa var en trevlig överraskning. Där ser man vad en bra bil kan göra åt en förare. Just detta är en av orsakerna till att jag inte hänger med F1 så hårt mera, att det egentligen är bilarna som tävlar och inte förarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.