AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
25.076

Formel 1 2005 tråd

Sida 15 av 16
Janne T:

Farligt kanske det inte var men väldigt osportligt så gör man inte inom F1, man använder inte knutnävarna inom den sporten
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...visst,men inte tycker jag det var speciellt sportsligt att göra som Sato heller..Sedan så såg då jag inga"Schmacher knytnävar" där heller.Ett "lätt dask" med handsken :)

Vidhåller att det inte var så mycket att "skriva hem om" ändå..

Mvh Janne.

Janne T:

Visst Sato kannske höll lite för högt fart men inte behöver M slå till Satos hjälm bara för det? Under alla år som jag sett F1 så har jag som vitt jag kommer ihåg nu aldrig sätt att man har höjt handen pga av en liten...påkörning
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Starre: SPA 1998 Schumacher galen som en bandhund:

Schumacher was leading the race in dreadful weather at Spa when he shunted his Ferrari into the back of Coulthard's McLaren-Mercedes as he tried to lap him.

The Scot slowed down in an attempt to allow Schumacher to pass easily, but Schumacher was unsighted by spray and slammed into the back of the McLaren.

Schumacher was forced to retire from that race and later rushed to the McLaren garage where he angrily accused Coulthard of endangering his life.

Håkan
Håkan02:

Enligt texten så hände det inget förutom att han sprang till garaget och angklagade David inga knutnävar eller slag mot hjälmen som idag.
Det blev ett litet intermezzo. Tror inte schumacher fick in någon "träff" på DC, däremot var det brottningsmatch mellan schu vs. personal i McLaren-stallet.

Incidenten ifråga diskuteras än idag. För intresserade kan man läsa ett utslag i AtlasF1 "Court" (se forumet), där det fastslogs att DC trots allt var (mest) skyldig till incidenten. Intressant läsning.

En skojig detalj efter krashen: Schumacher var så förbannad (och överlägsen den dagen) att han med ena framhjulet avslaget lyckades köra om en backmarker på väg in i depån!!! :)

Att utlopp för känslor inte "hör till F1" kan man ju alltid diskutera. Med nerverna på helspänn och de risker som finns i sporten så är det ju inte så konstigt med temporära utbrott. Många (alla?) av de större förarna har också visat prov på detta :) Både schu själv och Eddie Irvine fick ta emot Sennas ilska för att ta ett exempel.
starkid:

Senna körning är en klass för sig själv och vad jag vet så slog aldrig Senna någon utanför banan?
Vad menar du "i klass för sig själv"?

Senna vs. Eddie Irvine, efter race, i Jordans motor home:

Länk
starkid:

Att Sennas körning överträffa alla inkl Juan Manuel Fangio
starre:

Hur vet du det?
Tro inte Sato gjorde illa sig efter Schumis dask, jag hade gjort likadant.
Sato är ju känd för sin vårdslösa körning.

It´s a fast world...
starikid:

Enligt flera olika omröstningar både via nätet/tv så blev Senna vald till århundrades förare före både Michael och Fangio. Om du har sett lopp med Sennna så kanske du håller med mig om det?
Clubsport:

Visst gjorde inte Sato illa sig men det hör liksom inte till sporten att förare slor till andra efter en race incident och som Janne säger Sato är en frisk fläkt:)
haimaul
Sato tillhör inte de mer försiktiga förarna, vill minnas att han smällt mer än en bil på träning/test. Men frisk fläkt vete f-n. Tycker mest att han verkar lite...dum. Å andra sidan gjorde sig MS heller inte känd som en kille som hellre bromsade än gasade för några år sedan.

Men Irvine saknar jag! Måttligt begåvad förare - minns när han körde för VM-titeln -99 och MS just kommit tillbaka efter sin skada! Schumi hjälpte Irvine så länge det var idé att göra det, men visade samtidigt - på ett mycket demonstrativt sätt! - hur otroligt mycket snabbare han var. Men Irvine var rolig eftersom han dels bara inte kunde hålla truten stängd och dels förde in lite flärd och playboyliv i en sport där McLarens corporate-tänk dominerade.

__
When in this charming car,
this charming man...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

starre>>>Vet inte var jag skrev att "Sato är en frisk fläkt",inte i denna tråd iaf.

Mvh Janne.

M3
88
M3_odbro
M3-95 Limo 276
320-84
Någon som vet om man kan titta på F1 via nätet!
För det hade varit skoj att kunna titta på träningarna också!

MVH David
Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
Sänds ej tävlingen direkt idag på 4:an. Någon som vet??

No Turbo shit - Just real power
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
TV 4 plus sänder kl 18:55 tror det är direkt

----BMW ///M3---
M3
88
M3_odbro
M3-95 Limo 276
320-84
Tyckte dom sa igår på kvalet att det skulle vara försnack en halvtimma innan!! men då ska det vara tipsöndag! med inslag av F1!!

MVH David
Bara ngr kvar se Tv4:

12:30 Formel 1-VM
Eftersändning av Kinas GP från Shanghai. Kommentatorer: Eje Elgh och Janne Blomqvist.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.