AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
25.072

Formel 1 2005 tråd

Sida 14 av 16
fi
28
fisherman
z3 1.9 -96
var det verkligen så klantigt av Jpm ?
han blev ju påkörd bakifrån av Monteiro i samband med
varvningen och fick diffusern sönderkörd, kunde därmed inte generera tillräckligt marktryck i kurva 8 med en avåkning som
följd.
otur i vilket fall som helst (+2 p. till Alonso)

ha det !
fischerman:

Han hade inte behövt köra om Monetrioa så tidigt utan kunde ha väntat tills mål raken. Kanske inte klantigt men med tanke på hur han agerade vid påfyllningen så har han ibland lite för bråttom.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Men han fick klartecken att köra vid depåstoppet, och klantigt vill jag nog inte kalla avåkningen under de omständigheter som fisherman precis nämnde. Jag har bara väntat på att det ska smälla under varvning igen (monty råkade ut för samma öde när han gick mot sin första vinst 2001 i brasilien) eftersom de varvade bilarna är så sugna på att "ta rygg" på de varvade bilarna att det varit nära flera gånger.
En som jag tycker skulle passa som programledare till F1 i vilken kanal det nu än bli är radiosportens Fredrik af Petersen,jag tycker hans röst passar perfekt till motorracing.
acey:

Är du verkligen säker att han fick ok att åka ut om man ser tven så är jag i allla fall osäker om det. Han behövde inte köra om så tidigt det hade räckt om han tog Monterio vid nästa chans dvs direkt efter vänster svängen då hade han varit två.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Killen med "lollipopen" lyfte halvvägs och sedan ner igen, men som förare reagerar man direkt när rycket kommer, ungefär som i starten i ett 100-meters sprintlopp.
acey:

håll med om att montoya inte hade behövt köra om just utan kunde lika gärna väntat tills nästa kurva/rak han lede med ca:7sek
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fast monterio var 2 varv efter, därför bör han ha kunnat släppt av betydligt mer än han gjorde. Men med facit i hand så skulle han väntat ja :o)

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Har man en trasig diffuser bak är det nog inte så konstigt att man sladdar av som Montoya gjorde. Trasig diffuser pga Jordanbilen körde in i baken på Montoya..minns inte vilken av dom.

///Foppa
Go
23
Gorm
320i Touring -02
Även Schumacher d.ä. hade en stor sponsor i ryggen när han hoppade in Jordan, Dekra om jag inte missminner mig... Sponsorer måste nog alla ha, däremot inte sagt att platsen i F1 är oförtjänt.

Forza motorsport påstår att det är klart med vem som ska sända F1 -06 i svensk tv men dom kunde inte säga vem. Nån som har en aning?

Hur som helst hoppas jag att Janne B. följer med till den nya kanalen. Svensk tv har aldrig haft en bättre kommentator för F1 än han! Bara tänk på tiden när Arthur Ringart kommenterade... Drömmen vore att Ekblom tog Elghs plats.

/David
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Ser gärna att F1 sänds hos SVT med Eje och Janne kvar.
Trist om det skulle börja sändas i någon betalkanal som Viasat eller liknande. Man blir ju inte lika flexibel på söndagarna eftersom få har sportkanalerna.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Silly season är i full gång. "Schumi till Mercedes" enl tyska BILD
Länk
Go
23
Gorm
320i Touring -02
Det blir TV3.

[2005-08-31 8:00]

MTG ACQUIRES EXCLUSIVE BROADCASTING RIGHTS TO FIA FORMULA 1 WORLD CHAMPIONSHIP

Modern Times Group MTG AB, the international entertainment-broadcasting group, today announced that the Company has signed an exclusive agreement with Formula One Management to acquire the broadcasting rights to the FIA Formula 1 World Championship. The agreement provides MTG with the exclusive rights for the event in both Sweden and Norway for the 2006, 2007 and 2008 seasons. The coverage from each race weekend will be aired on the TV3, ZTV and Viasat Sport channels.

Modern Times Group will give viewers the opportunity to follow the Formula 1 World Championship more closely than ever before. MTG´s live broadcast coverage of the main race on Sundays will be supported by coverage from both qualifying and practice sessions. The first broadcast is scheduled to take place in March 2006 with the Australian Grand Prixat Albert Park in Melbourne.

Hans-Holger Albrecht, President and CEO of MTG, commented: "This is fantastic news for sports fans in both Sweden and Norway. The Formula 1 World Championship is one of the world´s most popular sports events and we will bring Viasat viewers the best possible coverage from each race. This agreement follows earlier signed sports rights agreements such as the exclusive deal with the UEFA Champions League and clearly shows our commitment to provide viewers with the best sports available."

For further information, please visit www.mtg.se,
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Nice, trean har man ju!behöver jag inte tänka på det mer...

Mpower
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Hmm.... det kan ju bli som STCC live endast på Viasat sport och sammandrag på trean och zäta.

----BMW ///M3---
TV3 tar över Formel 1 från och med nästa säsong.
Alla GP-lopp i Europa kommer att direktssändas i TV3, med de som avgörs på andra kontinenter visas i ZTV.
Avtalet är treårigt. Avtalet om visning gäller både för
tidskvalificerin och själva tävlingen, ett krav från säljaren.
Det nya avtalet gäller för både Sverige och Norge.
Prislappen är drygt 20 miljoner kronor per säsong. Det är dubbel så mycket som TV4 har betalt för sina sändningar
Fy fan vilket skit, man kan ju tro att man bor i ngt bifraland då man enbart har 1,2 och 4´an. Nää tacka vet jag Eurosport tiden, då var det klass på F1 sändningarna. Aja I-lands problem.
Snart börjar det igen denna gång i Belgien och jag som har varir där:)) längtar redan tillbaka bara få höra ljudet en gång till.

Kvalificering (lördag 10/9 kl. 13.00-14.00)

01. Juan-Pablo Montoya (McLaren-Mercedes/M), 1:46.391
02. Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes/M), 1:46.440
03. Giancarlo Fisichella (Renault-Renault/M), 1:46.497
04. Jarno Trulli (Toyota-Toyota/M), 1:46.596
05. Fernando Alonso (Rernault-Renault/M), 1:46.760
06. Ralf Schumacher (Toyota-Toyota/M), 1:47.401
07. Michael Schumacher (Ferrari-Ferrari/B), 1:47.476
08. Felipe Massa (Sauber-Petronas/M), 1:47.867
09. Jenson Button (BAR-Honda/M), 1:47.978
10. Mark Webber (Williams-BMW/M), 1:48.071
11. Takuma Sato (BAR-Honda/M), 1:48.353
12. David Coulthard (Red Bull-Cosworth/M), 1:48.508
13. Rubens Barrichello (Ferrari-Ferrari/B), 1:48.550
14. Jacques Villeneuve (Sauber-Petronas/M), 1:48.889
15. Antonio Pizzonia (Williams-BMW/M), 1:48.898
16. Christian Klien (Red Bull-Cosworth/M), 1:48.994
17. Robert Doornbos (Minardi-Cosworth/B), 1:49.779
18. Christijan Albers (Minardi-Cosworth/B), 1:49.842
19. Tiago Monteiro (Jordan-Toyota/B), 1:51.498
20. Narain Karthikeyan (Jordan-Toyota/B), 1:51.675
Som sagt det händer mycket i racet, men va f.... håller på Michael S på med slår till andra förare på hjälmen!!!!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Starre>>>Så farligt var väl inte den "ge igen smällen",värre att göra som Sato,dvs köra på bakifrån...DET är farligt :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.