|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| öka bränsletrycket till en början å kolla om han slutar "hosta" | |
|
Lyfter tråden igen. Har trimkam på min men i övrigt original, funderar på chip men alla säger olika om chiptrim, samma gäller luftfilter. Detta med större lmm och ökad bränsletryck verkar bra. Hur ökar man bränsletrycket? Angående tratten i luftburken testade jag ta bort den och måste säga att bilen startar lite bättre och svarar på gasen lite bättre, har dock precis testat på jobbet stillastående bara men det verkar fungera! Chip O öppet luftfilter bra eller anus? |
|
|
Tja! Bränsletrycket höjer du med en ställbar bränsletrycksregulator.. eller som nån gjorde, klämm ihop en av slangarna( vet inte om de funkar men) Jag har spridare samt luftmängdmätare till 535 liggandes om du vill köpa... 1200kr |
|
|
ÅK och mappa bilen, det är värt varenda krona! Då kommer ud bergis märka resultat, å den kommer gå kanon fint! |
|
| är det inte bättre att göra alla ändringar först??? | |
| SJälvklart | |
| E30 Beemer ska fundera på saken lite ont om stålar just nu kring semestern, vad kostar en mappning? Mappar den isåfall efter jag trimmat klart. | |
| För att alllting ska funka så bör du mappa.. Just nu är ju inte bilen inställd för vassare kamm mer bränsle osv. Mappning ca 5000:- Unichip... Funkat perfekt för dom jag snackat med. | |
| Huh det va inte billigt o mappa! | |
| nån mer än mej som tycker bilen blir mer svårstartad med 535 spridarna? eller så är någon av mina dåliga och läcker... hur kan man funktionskontrollera spridarna? | |
|
Har läst en stund nu och ni verkar ha ganska bra koll. Jag lägger mig sällan i när jag följer trådar men idag måste jag fråga om något som inte riktigt har med er tråd att göra. Ni pratade om spridare och mängder ur dom, var har ni hittat information om det? Själv funderar jag på att köra min 330 på e85 men jag kan inte finna någon information om vilka spridare det sitter i den och då blir det svårt att finna andra som kan passa istället. Har ni några tabeller eller länkar till några kanske? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.