|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har jag fått lite bekymmer igen. När kära sambon hade E34:an igår gick bilen inte upp i temp utan låg strax över det blå fältet enligt hennes utsago. i ca 6 mil körde hon så och självfallet kom heller ingen värme. Idag när jag tittade fick jag i ca 1 liter glykol och när jag provstartade så gick bilen normalt snabbt upp i lagom temp, inga problem. Men- ingen värme iallafall. Vad kan vara felet med just varm motor men ingen värme i kupén? Kom gärna med förslag... | |
| Kanske ispropp, vattenpump eller de berömda värmeventilerna? | |
|
Låt henne köra 528:an :-) /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Udo: Den bilen gillar jag verkligen, om du förstår vad jag menar... | |
|
Köp en bävernylonoverall till frugan :-) sorry, kunde inte låta bli |
|
| haha, ska kommamed et förslaget. Förresten, värmeventilerna är det ett sjujäkla meckel med va? | |
|
Tycker du ska börja med huvudproblemet,vart 1lit kylarvätska tagit vägen.Iom att den tryckt ur sig ant invärtes el utvärtes så har du nu luft i systemet.Börja med en provtryckning av systemet. Mvh/micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
| Har inte kollat kylvätskenivån på hurlänge som helst i den, så 1L kanske inte är hela sanningen, men en provtryckning vore ju såklart bra. Oljan ser OK ut iaf, liksom vattnet så den verkar inte ha blandat några kroppsvätskor. Luft kan ju vara en jäkligt trolig orsak. Tror jag börjar med den redan ikväll. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.