|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 316 -90 coupe, tänkte bygga lite stereo i den, men den har ju bara plats för högtalare nere vid fötterna framför dörren, vilket inte är speciellt bra, finns det tex andra dörsidor att köpa så man kan lägga dom dit eller så? Hur har ni andra gjort? | |
|
Vet ej om det finns dörrsidor att köpa men satsa på 5,25 kit system fram och två 6,5/5,25/6x9/ i hatthyllan eller en baslåda! /Manray/ |
|
|
Ok, ja jag har ett 4" MTX kit som jag hoppades kunna ha framme. Sen blir det inget i hatthyllan, brukar bli lite sämre ljud då, men en MTX 10" blir det därbak iaf. Men synd om man inte kan få in högtalarna i dörren =/ |
|
Niclas.S |
I dörarrna som sagt är det nästan omjöligt att göra nått med, men om du har en 2-dörrars så kan man sätta in högtalre i sidopanelerna i bak. Jag ska göra det sen när bilen får tillbaka sin inredning. Dock krävs ju håltagning, vilket du kanske inte vill. OO=00=OO |
| har själv 5,25" element nere vid fötterna, och diskanter uppe vid instrumentbrädan. Driver dem med separat förstärkare med högpassfiltrer, som befriar dem från den lägsta basen och hindrar dem således från att låta illa vid hög volym. En 10" bas sköter resten i skuffen... | |
|
...och hur låter det, Lanzar? /Manray/ |
|
| Jag har BMW-sound-system i 318en med 5,25" basar i främre dörstolparna och diskanter i backspegeltriangeln och jag tror det sitter samma i soundsystem-boxarna bak. Sen har jag kompletterat med en 10" bas gömd i "genomlastningsluckan" med ett eget monokopplat slutsteg. Är nöjd med det ljudet. Det är inget man skallrar rutor på stan med, men det blir tillräckligt inne i kupén. Möjligen är originalhögtalarna lite tungdrivna utan separat slutsteg till dem, jag menar, min stereo är bara 4x25w... | |
|
Jag har en 4 1/4 " tvåvägs ifram och två 6" basar i som sköter mellanregistret hatthyllan i och två diskanter brevid, basen sköter en tolva i skuffen.. Jag e nöjd med det =) |
|
| Någon som har satt högtalarna i dörrarna fram? T ex plastat om dörrisdorna eller något sånt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.