|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 520i-89 som lägger av rätt vad det är när man är ute och kör. När jag har åkt ca: 2 mil så dör den bara, sen efter 10-15 min går det att starta den igen. Kör jag små sträckor går den utan problem. Trodde att det var en ispropp först men det var det ej. Tacksam för svar. Uffe | |
|
Kan vara skit/fukt i Tanken Kommer ihåg att mor/far hade de problemet med en Ford sierra Var länge sedan men det var nog skit i tanken då, Precis som du beskriver så kunda man köra några mil sen dog den bara och efter ett tag så var det bara att köra..... testa att tanka fullt och se om det är lika illa eller om det blir bättre !!!!! Länk |
|
|
Ett problem när bilen dör plötsligt, kan vara vakum i tanken, alltså att tanklocket är för tätt, råkade ofta ut för såna problem när jag körde bärgare. Men det händer bara när tanken är full, eller nästan full. BMW CS #5206 |
|
|
Kan också vara glappkontakt, som bryter när den blivit varm och sen sluts igen när bilen kallnat lite. Ta och kolla bränslefiltret, som redan skrivit så kan skräp i tanken också vara en orsak. //Simon |
|
|
Kan även vara bränslepumpen som lägger av när den blir varm. Mvh |
|
|
Precis, det var typ såna glapp jag menade, när spolar, lindningar blir varma och det finns ett glapp någonstans på "tråden" så ökar mellanrummet när det blir varmt. //Simon |
|
|
Kan även vara bränslepumpsreläet.. Nu blommar asfalten.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.