AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.183

ACS lampan lyser!

40
16
40303163
BMW 525-01 Sedan
jag har en 525:a -01 nyligen importerad från tyskland. ASC lampan lös direkt jag startade bilen i morse. vad kan vara fel? ABS bromsarna fungerar perfekt. Vid knapptryckning på ASC knappen vid klimatkontrollen händer det inget. vad kan vara fel?
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Kan vara ganska mycket som krånglar. Du måste in till en BMW-verkstad som kan läsa av felminnet.

Min bil: Länk
40
16
40303163
BMW 525-01 Sedan
Vad tror du kan vara fel?...Någon gissning?
OX
211
OXXY
328IM Cab 96:a
Kan ju va att en kabel har gått av från knappen så att ASC tror att den är intryckt......... Vet inte om knappen fungerar som ett vanligt relä Nc/No Men gör den det så kan det vara så enkelt !!!!
Men som Rollof skriver så är det bäst att lämna in, så ser dom nog det på datorn

Länk
Plumber
En vild gissning är gas-spjället, men då borde motorlampan lysa.

Förutsatt att du inte har DSC är det svårt att gissa.
40
16
40303163
BMW 525-01 Sedan
Tomgången är ojämn ibland ochså...som att den skall dö ibland..
Plumber är nog på rätt spår; ASCn har ju ett eget litet "gaspjäll" där t.ex. vajern kan kärva mm mm. börja leta där...

Lycka till

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
40
16
40303163
BMW 525-01 Sedan
Någon gissning vad de kan ta på bmw för att göra något sådant?
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Enbart läsning av felminnet tar inte lång tid, max 10 min typ. Sen beror det ju förstås på vad det är för fel hur mycket det kommer att kosta.

Vi bytte senast i onsdags en styrvinkelsensor på en E46:a, som gjorde att ASC-lampan lyste. Fast du har nog nåt annat fel, om du har problem med tomgången också.

Så det är bara att åka in :-)

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.