|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag sitter i ett mycket svårt dilemma. Jag vill som de flesta andra ha en rolig bil och har därför spatat på en 535i-88 som jag tycker verkar vara i mycket gott skick lika så tycker kunnit folk om denna bil. Jag har nu en en 316 touring så det är inte direkt svårt att byta upp sig till nått roligare. Några som är stora motståndare till detta är mina föräldrar så, men jag har sagt att det är värt att förlora lite pengar (för man får kanske inte tillbaks allt när man säljer den) och ha roligt istället för att sprara pengrna till minskade studielån och leva livet nu? Har man tur så går inte så mycket sönder på den och gör det det så kan man alltid lära sig att något nytt när det gäller att meka. HAR NI NGÅRA BRA ARGUMENT TILL ATT JAG INTE SKA KÖPA DENNA BIL??? ELLER TROR NI ATT JAG KOMMER HA KUL MED MIN DRÖM BIL???? | |
| Jag hade en 535i AC Schnitzer -88 en gång.. och ett av mina största misstag var att sälja den.. saknar den så jävla mkt :( Så köp bilen om det känns bra för dig! | |
|
Har en bmw 535ia till salu en 91:a ,mycket fin bil behöver ny bil då jag fått barn !!! Mvh Niklas |
|
|
Köp den om det känns rätt och allt annat värkar vara i bra skick ta en titt på Kamaxeln De brukar ge sig så där vid 22 000 mil och blir en reparation på10K. Annars är det bara att köpa Se länkar min beemer Kan tänka mig att sälja för rätt pris Länk Vad vill han ha för bilen????? Länk |
|
|
Har själv en 535'a fast en automat.. Kör hellre den än många andra nyare bilar, trots diverse gnirk å gnork! motorn håller fint om kammen är i skick (bytt). Dock är det en tung bil, med mycket motor, så det kan vara en god idé att spana lite på bromsar och hjulupphängningar! Sist men inte minst, jag ser att du är 19 år. Räkna med att det kostar flis att försäkra! Jag är 23 och bor i sundsvall. Dyraste bolaget ca. 35.000 helförsäkring/helår. Billigaste bolaget ligger på runt 20.000 för samma sak. Du kanske kan komma bílligare undan! |
|
|
Jag hade min trafikförsäkrad på farsan.. 133 kr/månaden :) |
|
| hmm, ligger han i respirator eller?? :) har min på morsan o den går på nästintill 1000kr/månad..... | |
|
Näe.. men det är ju bara trafikförsäkring.. vad har du för försäkring dårå? |
|
|
Min står på mor och jag betalar 350:- mån Länk |
|
| Hel i länsförsäkringar.. hmm.... nog dags att ändra till trafik när den ska ut i vår :) va har du för bolag? | |
| Helt underbar bil förövrigt Johnalbin, "mycke bil för pengarna" känns riktigt passande. Det ä bara o handla o ut o gasa, kolla kammen som folk sagt tidagare... | |
|
Det där med försäkring..... Mycket som spelar in vart man bor, villa/lägenhet Garage/eller ej Startspärr/Larm etc etc Min bil är skriven i Karlsborg en liten by men 7000 invånare Hade det varit typ uppsala hade priset varit bra mycket högre Länk |
|
|
jag ska ge ca 25000 för den och vad jag i dag vet så är kam, bromsar och hjulupphängnignar i bra skick. när det gäller försäkringar så få mossan ta den ca 3000 om året i trafikförsäkring men frågan är om det räcker eller bör man ha en mer omfattande försäkring???? |
|
|
Det är upp till var och en vad man vill ha i försäkring men jag anser att min är så fin att jag lägger lite exstra och får helförsäkrad.... Skulle jag därimot haft en som inte var i toppskick hade jag nog sattsat på trafik.F........ Finns det inga bilder, skulle vara kul och se hur den ser ut!!!!! MVH//OXXY Länk Länk |
|
| Jag kör med folksam.. men iofs så var det 1,5 år sedan jag hade den oxå.. Min var i väldigt bra skick men eftersom jag har låst garage och kör som en gud så behövde jag bara trafik :P | |
| Jag betalar drygt 8000:- för helförsäkringen på min M5 E34. | |
|
Vad har du för försäkringsbolag ???? Är det på ett helt år???? Har aldrig hört att man kan få det till det priset, ser att du bor i stockholm också !!!!! Länk |
|
|
Får man "bara" pynta 8000 så är det ju värt det |
|
|
Hehe, som sagt var, 35k vore om den stod på mig, och ändå är jag yrkeschaufför :) Gissa om inte min står på mor den med, och då är vi nere på ca 7k/år helförsäkring inklusive lite smågodis.. Men som sagt, försäkringen kostar flis hur som helst! |
|
| Länk | |
|
skulle få betala 11000kr per år för helförs. på min passat tdi.. visserligen över 2500mil (hälften av pengarna vid 1000 mil. Men jag är 22 år och äger bilen själv... Vad en 535 skulle gå på vågar jag inte gissa på.. För 2 år sedan så skulle jag få betala 22000 per år helförs 1000mil på en 540 -95. T.o.m en 525tds skulle bli svindyr... 16000 har jag för mig... 1000 mil. "vi betraktar alla bmw som sportbilar" enligt försäkringsbolaget.. Trygg Hansa har jag för mig. // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.