AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.161

En E65 årsmod -02 från Spanien för sek 171.840:- Låter inte det skumt?

Tjena på er och välkommen till mig själv. Första gången jag postar här. Admin, det här är inte en säljesannons om någon uppfattat ämnesrubriken som sådan!

Saken är den att jag är lite småpilsk på en begagnad 7:a och började söka lite på mobile.de där jag bl.a fann den här bilen.

<a href="Länk target="_blank">Kolla
här!</a>

Om länken inte skulle funka kan jag i korthet berätta vad det står där:

BMW 745i
Kategori: Limousine EUR 19.000 (!!!!)

Information:
71.000 km, 245 kW (333 PS), Första registreringsdatum: 12/02, Besiktning: 12/06, grå-metallic, 4/5 Dörrar, bensin

Extra utrustning:
ABS, ESP, AC, Automatlåda, Centrallås, el startspärr, Skinnklädsel, Alufärgar, Navigering, el hissar.

Alltså... jag antar att jag själv är en av de där blåögda snåla svenskarna det talas om i autopower's importguiden, för jag tycker det där låter otroligt bra. Lite för bra t.o.m.
Eller vad säger ni? Om det faktiskt är bilen som visas på bilderna så vet jag iaf en som ska göra affär!!!!!!!
Oj sorry... fattade inte hur länkning funkade här först men nu ser jag :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Knappast troligt att detta stämmer. Antingen så har priset blivit fel i annonsen eller är det ytterligare ett exempel på bedragarna som härjar på mobile.de.

Testa att maila säljaren.

___
BMWCS #5157
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ingen ger bort något, tänk på det. Det kan vara så enkelt att det står fel i annonsen annars så är det nog en bedragare i farten.
Vem som helst med vett i huvudet förstår att en E65 för 19000 EUR är skitsnack.
Håller med E38 B12. 2 frågor: Det verkar DRÄLLA om felpriser på mobile.de...stämmer detta?? 2: 'bedragare på mobile' låter skrämmande...någon som kan förklara? Är det riskfyllt att handla därifrån?

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Bedragare.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När det gäller bedragare så har det ju varit ett antal exempel med bilar med väldigt lågt satta priser där köpare har lurats att skicka handpenning varefter säljaren spårlöst försvinner. Andra exempel är ju när bedragaren vill använda en sk escrow service (tredje part) för betalningen. Escrow services i sig är inget konstigt men det bedragarna gör är att dom använder sig av en "fake" eller ser till att köparen använder en riktig tjänst men lurar honom med mail och hemsidor som inte är äkta.

Diskuteras bl a här Länk

Finns även varningar rörande ovanstående på mobile.de

___
BMWCS #5157
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ska vara "...ser till att köparen TROR ATT HAN använder en riktig...

___
BMWCS #5157
Tjena! Tack för alla svar! Precis som måga säger här rör det sig troligtvis om antingen ett skrivfel (satt en 1:a först istället för en 3 el 4:a?) eller helt klart nån som försöker köra en fuling.

Man måste ju kolla iaf för ni har väl hört historien om Porschen som såldes för 100:- ??? Där var det frugan som blivit tillsagd av sin (f.d) man att sälja bilen i samband med skilsmässan. Eftersom det var hans bil så jävlades hon lite med honom :) .

Jag slutar aldrig att hoppas ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.