|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har tänkt köpa en 530i touring -99 eller nyare. Vad ska jag vara uppmärksam på när det gäller kaross, motor och utrustning? Har en -01 på gång med Steptronic. All utrustning utom navi/tv. Importerad med bra dokumentation vad jag kan se. Tacksam för råd. | |
stefannorr |
Du kan börja med de enklaste,gå på sök inlägg här ovan..skriv in 530 and touring så får du säkert upp ett 100 tal trådar... |
| Tack för det. Ska genast börja. | |
| Kolla rost i framför allt baklucka och motorhuv. Viktigaste av allt, kolla historiken, fuska inte med detta, ring tidigare ägare, verkstäder, kolla alla handlingar osv osv såminskar du riskerna att bli pålurad en fuskad bil, exv skruvad eller ännu värre dåligt lagade krockskador. | |
|
bmwlundqvist: Tack. Jag ska vara försiktig. Jag fick mig en tankeställare den 16/2. Kolla mitt inlägg på "Varning för denna BMW 528 touring på Blocket" sidan 11!! I sista minuten valde jag att inte köpa den bilen. |
|
| OT: Trevligt med en tidaholmare till på forumet! | |
|
Eller har jag fel med orten? Grattis till bilköpet iallafall! |
|
|
Till bmwlundqvist: Öka takta sista kvarta ...... Tidaholm är rätt. Tackar så mycket, har en fin 530 iA T -01 i garaget nu. Cosmossvart med utrustning som tar säkert ett år att lära sig att hantera. Hörde att 525 kom tillbaka och ersatte 528 år 2000. Är det så? |
|
|
530 ersatte 528. Båda har trelitersmotorer. Oskar |
|
|
523 och 528 utgick och ersattes av 525 och 530. 520 fick en 2,2L motor. Gôtt med ytterligare en E39 i "kvarteret"! |
|
|
Oskar: 528 har en 2,8 liters motor. ___ BMWCS #5157 |
|
| Jag har haft 528 touring -99 och senare en 525 -01. Ungefär samma klipp i båda men 525:an gick mycket snålare. Det är inte fel att få med faceliftet och de modifieringar som gjordes. Självklart är en 530 att föredra genom att bottendraget är så mycket bättre. Det är även fördel med Steptronic mot manuell, de kan vara rätt svårsålda. Se för tusan till att få med skinn också allt annat är + som Navi / TV mm. Båda bilarna jag hade gick i princip felfritt under hela tiden. | |
|
Peter U: Jag har provkört några 540 och en 525 -01 men fastnade för en 530 iA T med Steptronic, elsportstolar, multiratt, stora färddatorn, klima, pdc, elspeglar, aut infällbara och avbländbara speglar xenon, nivåreglering, asc, mm. Tyvärr blev det inte skinn. Jag har haft skinn på min förra 525:a . Visst är det snyggt och lätt att hålla rent men kan va j...t vermt på sommarn och kallt på vintern......tröstar mig med det. Maun;o) |
|
|
Var försiktigt med uttryck som "All utrustning utom navi/tv", tro inte på det. Kontrollera då om bil har t ex utökat skinn, PDC, EDC, rattvärme, elratt etc etc.... /Simon |
|
|
Mauno Du har rätt att skinn inte alltid är så mycket bekvämare bättre, men jag har tyvärr erfarenhet av att sälja bil utan steptronic och skinn och det kan vara rätt segt... Men det är inget att bekymra sig om nu, passa på och njut av en schysst bil!! |
|
|
Tack. Det ska jag göra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.