|
|
|
|---|---|
|
Är det helt omöjligt att helförsäkra en importbil innan den är registreringsbesiktigad? Det känns lite obehagligt att en bil för 350.000 kan brinna upp, bli stulen eller bli sönderslagen utan att man får ersättning. Är det någon som hittat et försäkringsbolag som fixar detta? PeterO | |
|
så är det! Så det bästa är att man inte kör med bilen innan besiktningen! Fixa så snabbt som möjligt reg besiktning, får du vänta en vecka så be dom ringa om dom får en ledig tid i veckan! MvH Bmw 4-ever |
|
| Har du en personlig kontakt vid något bolag så kan de ibland försäkra bilen när den finns i sverige trots att den inte är reggad. Förmodligen efter en liten titt av någon på bolaget. Har själv lyckats med detta. | |
|
Som Rolex säger har man kontakter så kan du få lättare hjälp med att helförsäkra bilen! Mig ville dom inte hjälpa med detta men så fick jag besiktning redan efter 2 dagar så då gick det bra efter det! MvH Bmw 4-ever |
|
rsarits |
Jag brukar boka regbes till dagen efter jag kommer hem med bilen, det är roligast så, jag vill ju börja använda den snarast! De allra flesta bolag försäkrar inte bilar utan svenskt regnummer, utom med trafikförs. |
|
Det går att få helförsäkring via Länk som folksam hänvisar till på deras hemsida. "Scheckheft" kollade upp det och man måste betala för ett års försäkring i förskott om jag minns rätt och man måste minimum ha försäkringen i 1 månad, småbökigt. Själv tycker jag att det är skandal att det inte går att helförsäkra lägre, konstigt att inte det går att göra där man köper trafikförsäkringen i tyskland också. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.