|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har ett stort problem med min 320 -88. Den vägrar att starta. Det e så att bensinen inte kommer fram, går igång med startgas, Har byt bränslepump och filter. Det kommer efter bytet in bensin till B-filtret men där tar det stop. Om man följer slangen från B-filtert så kommer jag fram till en sorts filter, Vet inte vad det är?. Bilen gick ryckigt och ibland fick den försig att gå bra sen tvärdog den. Alla tips är guld värda. Crippa | |
|
Min är lika dan, men jag tror att jag har glapp i kabelstammen mellan spridare o styrbox.. vet du om spridarna öppnar sig eller..? Ett vanligt fel är att det ärgar i skruvkontakten innan spridarna. Den sitter under insuget i en bygel mot blocket.. hör gärna av dig om du får någon ordning på det.. |
|
|
Tjena killen, Felet var sensorn som sitter mot svänghjulet. Den skickar tänd lägena till tändningen. sitter längst fram på motorn, nere vid svänghjulet. Den var helt ner skitad med olja och grus. Tog lite el-spray och sedan lufttryck och blåste av. Bruuuuum Brum, så var det fixat. Angånde spridarna så var det faktiskt lite fukt i kontakten som sitter under insuget, Elspray där med seru. Men kolla så att inte din sensor också är igen skitad. Hört att det kan vara vanligt. Crippa |
|
|
okej. ett ganska lätt fel om man hittar det.. ska kolla min sensor oxå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.