|
|
|
|---|---|
| Är det nån som vet om man kan använda en vanlig m6 bult till vipparmen som går till sjusteringen eller är den för mjuk tro verkar vara en stålbult. en mutter ä trasig och jag måste ha bilen, alla affärer e stängd nu, har en bult som passar exakt, törs man sätta dit den, håller den Nån som vet | |
|
Hej Kolla på beteckningen på dom andra bultarna om det står 8.8 eller 10.0 8.8 är den vanliga hållfasthets standarden finns på dom flesta bultar 10.0 är den hårdare beteckningen tål att belastas hårdare innan brottgränsen skulle inte själv våga att sätta en 8.8 bult där det krävs 1.0 hållfasthet. siffrorna står på toppen av bultskallen. MVH\\Helge Det är vridmomentet som räknas. |
|
| det står inget på bulten som satt där bara 8,8 på den jag tänkte sätta dit.om den går av vad händer då | |
|
Om jag vore du skulle jag sätta dit den och - dra muttern så hårt jag vågade (din M6 har större stigning på gängorna än originalet skulle jag gissa så drar du åt den lika hårt som originalmuttern så sitter den ej lika hårt) - köra försiktigt. Tex ej varva över 3000 rpm. - köpa en ny originalbult och byta till så snart som möjligt Gör du så skulle jag tro att risken för att något skall hända är ytterst liten! I det här fallet tror jag knappast att skillnaden mellan 8.8 och 10.0 har någon avgörande betydelse! Per L |
|
| Tack för de. ska köpa nya på måndag då ska ja prova | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.