|
|
|
|---|---|
| Är försäkringspremierna dyrare på en importerad bil. Jag har hört olika åsikten i denna fråga & frågar därför här? | |
| Jag kollade med mitt bolag som är TryggHansa. Dom sa att försäkringspremierna i snitt är 10-15% dyrare på importerade bilar. | |
|
Sa det någon om det gällde oavsett hur länge bilen funnits i Sverige? De flesta försäkrinsbolag verkar inte ha några speciella krav på äldre importrade bilar såsom larm osv. Dock säger de ju inget om premien automatiskt blir dyrare då bilen är importerad. De borde ju upplysa om det. Tanken slog mig efter tecknad försäkring. |
|
|
Tjenare Salu ansvar är ett av dom bolag som inte bryr sig har jag hört. Jag fick bra premie av dom iallafall via insplanet iof Mvh Frippan |
|
|
LF hade dyrare försäkring på min importerade E30, ändå var den importerad redan 89. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Vissa bolag är dyrare, inte alla. Jag har IF och de är dyrare, dock är trafikdelen samma. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har en lite ovanlig bil. Den är såld ny i Sverige för att sedan exporterats till Tyskland och sedan tillbaka till Sverige igen. Vad tycker ni den borde klassas som, import eller svensksåld? |
|
|
Jag har oxo LF Abbe, de vart trots att de eventuellt är dyrare på import, allra billigast. Björn, din exporterade & sedan importerade bil tycker jag borde klassas som svensksåld, vilket den ju är. |
|
|
Skadefrekvensen är högre på importbilar, därför får de högre premier. Troligen p.g.a. av att de som "vågar" köpa importerade bilar, också kör/parkerar/lever på ett ”riskablare” sätt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ziore, Folksam var billigare för samma bil för mig. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.