|
|
|
|---|---|
stimpenbmw |
Finns det några utrymmen man ej kommer åt? Typ så man får borra sig in där? Hur e det med dörrar? Kan man rostskydda i dem? Kommer det ej på elhissar etc då? Vet ej var jag läste det men det var nån som påstod att rostskyddsbehandling kunde skada orginal rostskyddet. Jag tänkte ju köra in tectyl i balkar etc detta kan väl ej på ngt sätta neutralisera skyddet som redan är där? De har väl nån vax eller nått i balkarna från fabriken? |
|
Det är ingen dum idé att rostskydda kärran. För att få rostskydd överallt i dörrarna är det bäst att plocka av dörrsidorna, det gör inget om det kommer lite på elhissar och sånt, ha rutan upphissad bara. Du kan även riva loss innerskärmar fram och rensa skiten som brukar samlas längst ner, och spruta med dem borta. Det brukar finnas pluggar i detaljer som trösklar mm, så du bör komma åt det mesta utan att borra. Använd rostskyddsspruta med en slang som sprutar vaxet åt alla håll, så du får överallt. Jag har inte hört talas om att en extra behandling skulle neutralisera skyddet som redan finns. Lycka till! |
|
| En sak till. Bilen måste vara helt torr i alla skrymlen. | |
stimpenbmw |
Vad är det för vax du sa att man kunde spruta in. Jag tänkte använda tectyl det är ju mer som olja. Finns det ngt som är bättre typ vax eller ngt? |
|
du kan använda sprayvax... finns att köpa på mekonomen.... funkar jäkligt bra liksom som fastnar...lite likt original vaxet som sitter där... fast det är juh oftast hetvax dom sprutar in.... om du har rost på bilen nu så går det inte att stoppa enbart med tectyl och vax utan då måste du juh slipa grund lacka m.m.... tillbaka till vaxet, det kan man juh inte använda i hjulhus och sånt där det krävs lite starkare saker som underreds massa m.m... men det kanske du vet redan.. :0) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.