AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.295

Framhögtalare E30

Då jag skall montera stereo i min E30 så undrar jag om mina 6,5" framhögtalare kommer att få plats där orginalhögtalarna sitter framför framdörrarna?

Diskanter finns även som skall monteras. Finns det någon som har tips på hur jag skall dra kablarna från delningsfiltret (tänkt placering nedanför 6,5" högtalarna då de sitter på plats upp till intrumentbrädan?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Nej 6,5" går inte in.... Ska vara 5,25 ner vid fötterna...

---
/Chrille
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Nej 6,5" går inte in.... Ska vara 5,25 ner vid fötterna...

---
/Chrille
Det var som jag misstänkte. Det går inte att modifiera utrymmet på någon sätt för att få dem att få plats?
Hej,

Hur kommer det att låta med koaxialer resp. kit högtlarare fram? Har ett par koaxialer bak nu och undrar om jag kan flytta fram de eller om det ska investeras i ett kit-system?

Mvh
Matteus

/Manray/
Någon?

/Manray/
Robsarve
Koxer låter ganska bra i en e30. Blir hyfsad ljudbild i orginaluttagen. Men de flesta koaxer brukar vara ganska billiga och låta därefter, det är mer därför de har ett lite dåligt rykte.

Vi har t.ex ett par koaxer för 3300:- och de låter inte riktigt som ett par "Ultimatronic" för 199:- :-)

tycker Erik
Heh :) Har ett par DLS koxer som jag får helt enkelt testa mig fram med. Tack för svaret!

/Manray/
El
138
El_malo_E30
318i-88 E30
520i-92 E34
530i-93 E34
jag föredrar kit system specielt om du har baslåda eftersom högtalarna sitter så långt in i E30 så försvinner mycket av ljudet när det sitter folk med fötterna där nere dåå tar basen över diskanten.
snyggaste stället att lägga diskanterna på dörren på den plast kåpan som täcker för skruvarna till backspeglarna.

no balls no baby!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Storleken har varierat med tiden, fram till 9/85 var det 4x6, efter är det 5,25 tum.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.