AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
817

Varför fungerar inte min back?

Hej!
Jag undrar om någon har något tips på vad som kan ha hänt min bil, jag körde igår in i en parkeringsficka som där var kanske 10-15cm högt med snö.
Och när jag skulle backa ut så kom jag inte ut, så jag körde fram i drive och sen bak för att liksom gunga loss bilen.
Men förgäves så gick inte det, så jag hoppade ut och skottade, MEN sen när jag skulle backa ut och la i backen så gick backen inte i.
Jag provade alla tips jag fick av mekaniker men inget hjälpte.
Är det någon här som vet vad som hänt???
Bilen jag har är en 740i 93:a
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
kolla här mek tips,Länk

Länk
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
byte av plast kulor växellådan.

Länk
Glömde kanske nämna det att plastkulorna är bytt hos en mekaniker som jobbat med BMW i ca 20år förra sommaren.
Jag säger att det är sprickor i lamellhuset pga. övertryck vid backning, vanligt på ZFHp30.
Och om det är det vad kostar det kalaset??
Den funkar i alla andra växlar men bara inte i backen.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag säger samma sak som E38B12. En byteslåda blir nog det billigaste och enklaste.

BMW CS #5139
Nej då överväger jag nog att sälja skrotet så som den står, jag har varken råd eller lust att laga den mer.
Sista tiden har jag inte gjort något annat än att laga den och bytt grejer på den.
Synd det var en mycket rolig och härlig bil.
Tack för alla svar.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Länk

Länk

BMW CS #5139
sj
2
sju40
740ia -93
Jag råkade ut för samma sak som dig, backen slutade att fungera men resten av växlarna fungerade bra. Jag valde att lämnade in min låda för renovering och det gick loss på 15.000:- Kunde naturligtvis ha köpt en begagnad låda men vad säger att det inte är samma fel på den?

Surt men sant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.