|
|
|
|---|---|
| kan man kombinera icke original bmw bromsskivor med bmws egna bromsbelägg och fortfarande ha ett fungerande varningssignalssystem när beläggen är för slitna? Det går väl inte att använda andra belägg än bMWs egna om man vill ha varningssystemet fungerande, då endast de har uttag för varningskontakten? | |
|
När ja köpt pirat till en gammal peugeot ja hade så fanns det med kontakt för det på piraterna också.. Veti nte hur det är för bmw annars, men vad kostar beläggena till bmw:n ? Nu blommar asfalten.. |
|
|
Varningskontakten finns att köpa på mekonomen för en struntsumma! //Niclas Pärlan Länk |
|
bustorp |
Jag har Biltema belägg o skivor o fungerande slitagevarnare. Spåret finns nog på alla. Ödmjukhet inför kunskapen. |
| okej, det låter ju bra, annars kostar BMWs belägg 800kr paret + 75kr för kontakten, skivorna 800kr styck, allt gäller fram. | |
bustorp |
För samma pengar får jag nya bromsar runt om på Biltema som hittills funkat klanderfritt. Men man kan ha otur också. Kvaliteten är nog inte i ISO-klass alltid.................. Ödmjukhet inför kunskapen. |
| Alla klossar har självklart urtag för slitagevarnaren. Det spelar ingen roll om vi pratar mekonomen, biltema eller EBC green/red stuff. Vore ju helt idiotiskt om dom tillverkade piratbelägg utan jacket. | |
| bustorp jag anser att BIltema kan vara ett alternativ pga av priset, om de klarar av att hålla halva livslängden klanderfritt jäntemot BMWs egna prylar är det värt det, hur många mil har du kört med dem bustorp? | |
|
Bytte precis bort bromsbeläggen fram på morsans 325tds, de kom från biltema, det lät som en volvo när man bromsade, iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, ja så mycket att man skämdes när man bromsade in. Morsan 528 -85 låter också så, fast inte lika mycket, biltema där också. Däremot köpte jag belägg i finland för lite mer pengar än vad biltema tar till min förra 520, och de lät ingenting. //Simon |
|
bustorp |
FRIFART: Denna bilen har bara gått några hundra mil men jag har tidigare kört ca.5 000 mil på klossarna och då var dom inte uppslitna, sen såldes bilen så jag vet inte riktigt............. |
|
Jag minns inte exakt när vi bytte belägg, men de bör ha gått minst 4000mil och som mest 5500mil, biltema alltså, och det var mycket kvar när vi bytte. Bytte pga. kärv i oket på ena sidan så bromsarna låg på. //Simon |
|
|
Nackdelen med biltemas belägg är att de är så in i helvete mjuka, d.v.s de dammar utan någon nåd. Har du fina fälgar så lär du få tvätta dem var och varannan dag om du kör hårt med bilen ;) Nu blommar asfalten.. |
|
|
Ännu mer på en bil med automat låda, men då är de troligtvis skonsammare mot skivorna?! //Simon |
|
| Det är ett jäkla problem det där med dammande bromsar. Körde med BMW original innan och tyckte att det dammade rätt rejält på bilen(m5 e34) så jag bytte till Ebc skivor ock green stuff klossar fram. Men måste tyvärr säga att det fortfarande dammar en hel del. Att ha klossar som är ännu mjukare än original låter lite väl mjukt. | |
| hm men använda BMWs klossar (eller likande dyrare pirat) i kombination med BIltemas bromsskivor då? | |
|
Har bara positiva erfarenheter av biltema bromsgrejer. Bäst är priset tycker ja. Hade dock också problem med skrikande bromsar. Men det var bara att montera universalskrikdämpningsplattor som ja klippte till rätt storlek på baksidan av belägget så var dä problemet löst. |
|
|
sådäre ja, nu har jag 3 alternativ; komplett bromsar+belägg+varningskontakt; Biltema: 2100kr Brembo: 2500kr (med 10%rabatt) BMW original: ca 4500kr Lätt val faktiskt, inte Biltema denna gången. |
|
|
Vilka säljer brembo? //Simon |
|
|
Mekonomen, och andra bildelskedjor! ///Magnus |
|
| Känns ju som att man sattsar på breombo omprisbilden ser ut på det viset. Men brukar inte mekonomen sälja några svensktillverkade bromsklossar (tror dom heter DON). Dessa har jag fått där sammtidigt som jag köpt skivor från brembo. Borde dom inte ha några bremboklossar? Känns ju bra med grejor som är avstämda till varandra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.