AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.124

Plastgrej under gasen på 530 -93

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

vad är den till för? ska man inte kunna trycka ner gasen för mkt? går den att ta bort? gör det nån skillnad``? någon som vet?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Den aktiverar "kikdown-funktionen" på automat-växlade bilar.

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

jag har ju manuell, vad gör den för nytta på min?
sw
460
swe-boy
420D -15
kanske som stopp så du inte trampar av wiren när du ska köra om tex =)
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

ok, för att den borde gå att skruva upp å ner eftersom den sitter på en gängad skruv. jag har försökt men den sitter som f*n
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är ett stopp som skall hindra att du drar av gasvajern!

Om stoppet är rätt justerat, skall det finnas ett litet spel kvar i varjern/gasspjället, när gaspedalen är tryckt i botten - annars finns som sagt risk att vajern går av eller andra delar i gasreglaget tar skada vid fullt nedtryckt gaspedal.

Tänk också på att temperaturskillnader mm. kan göra att vajerns längd kan variera något vid olika förutsättningar.

Dvs. det är inte lämpligt att försöka "justera" stoppet själv utan att ha korrekta justeringsvärden klara för sig!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

ok! då ska jag inte greja nått med den. den kommer endå inte bli en Enzo för att jag skruvar ner den där pluppen! :D
Det enda som skiljer de olika modellerna i femserien är justeringen på plastgrejen under gaspedalen. Skruva ner plastgrejen fyra varv och du får 286 hästar i 530:n.

Skämt åsido. Plastgrejen är ett stopp för gaspedalen. På automatversioner sitter en kickdown-brytare där istället.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
"Det enda som skiljer de olika modellerna i femserien är justeringen på plastgrejen under gaspedalen. Skruva ner plastgrejen fyra varv och du får 286 hästar i 530:n."

hehe
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

och 2ggr mer bränsleförbrukning :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.