|
|
|
|---|---|
|
Vilka packningar är det jag behöver vid kopplingsbyte? Bakre vevaxeltätning (packbox) ? Packningen mellan låda och motor? vad kallas den? Sen är det väll nått i lådan också? vad kallas den? Är det någonting jag glömt? | |
|
Normalt behöver du inga packningar vid ett normalt kopplingsbyte Bakre vevaxeltätningen byter du om du har oljeläckage därifrån Mellan motor och låda finns ingen packning |
|
|
ingående axelns packbox finns det ju en på lådan, men den byter man ju inte om den inte läcker, bmws reservdelsnumer för packboxen är 23 12 1 222 972 MVH Johan K |
|
Lundqvisten |
Med tanke på allt arbete det är med att riva bort låda,mm. Så föreslår jag byte av bakre vevaxeltätning, samt även nållagret till axeln. |
|
Jo den läker lite olja. Har den avställd på vintern och skulle backa ut den ur garaget för städning och såg att det kommit några droppar och då det skall bytas koppling till veckan tänkte jag även byta packboxen. Tack bmwfreaken, men jag har redan fått tag på en packbox! Har sökt lite och mellan motor och låda är det som en metalpackning, vad den har för "uppgift" har jag ingen aning om. En bilmek kompis trodde att det kunde vara för fästningen, kan det stämma? Lundqvisten: Vad är nållagret och vad har den för "uppgift" ? |
|
Lundqvisten |
xarg: Nållagret stabliserar vevaxelns slutände. Har du vibbar i axeln p.g.a ett utslitet nållager, så går kopplingen ned sig i förtid. Lagret kostar endast 90:- hos BMW. Är du riktigt noggrann så byter du även in & utgående packboxar till lådan, samt filtpackningen vid växelspaken. Sedan är det torrt och fint i många år framöver. (Lycka till) |
|
"Metallpackningen" behöver inte bytas. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| Tack för svaret Lundqvisten! Ska gå och inhandla detta! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.