|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har ni sett dom nya torkarblad som är Helt i gummi? När man lyfter på dem från rutan så böjer dom sig, tror att det finns en fjäder ingjutet i gummin! Har sett dom första gången för några veckor sedan när vi hyrde bil till tyskland. Det var en v-traktor v50. Det var dom bästa torkarbladen jag nånsin har sett och använt! Killarna tyckte likadant. Behövde inte använda så mycket spolarvätska plus att dom torkade felfritt UTAN spolvätska! I vanliga fall blir det alltid lite ränder oavsett om dom är nya eller inte. Och jag kör alltid med bra torkarblad men dom var klart bäst! Har ni set sådana? Kan man sätta dom Bmw:n? MvH Bmw 4-ever | |
|
Kan du hitta någon bild? :) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
| Har sådana på min Alfa. De är mycket bra. Torkar bra, är tysta och verkar ha en lång livslängd. Dessutom finns det ingen stålram som fryser till is och gör torkarna stela som pinnar. | |
|
här kan man läsa om dessa, skrolla en bit ner på sidan eller sök. Länk |
|
|
Från Provkörnings-arkivet: Nya femman har utrustats med den nya generationens torkarblad. De är gjutna i en enda enhet i gummi, vilket ger dem en mycket låg profil samt följsamhet mot rutan. Den ingjutna metallen hjälper till att göra bladet stabilt och gör även att det ligger an mot rutan även när denna svänger av i hörnen. Även utseendemässigt är dessa torkarblad helrätt för bilen, men det finns nackdelar. Ljudkomforten är stundtals dålig. Då rutan inte är helt indränkt av vatten börjar det gnissla och knirka tydligt. Detta problem blir inte bättre av sjunkande temperatur heller, snarare tvärt om. Men tyvärr finns det fler problem med de nya torkarbladen. Det kanske största problemet är att de är mycket svåra att rengöra från is och snö. Hur konstigt det än låter så sätter sig isen mycket bra i gummit och torkarbladets form gör det svårt att få bort isen. Emellertid är funktionen hos de av-isade och knirkande torkarbladet förstklassig, rutan blir mycket ren och den högra torkararmens dynamiska led gör att den torkade delen av rutan blir kanonstor. Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Dragolito! Det var ju det jag sa! Hör du illa;-)? /A |
|
|
Sigdarve! Naj jag hör inte illa, jag läser illa :) Ville ta fram det så folk slipper leta flera minuter efter texten ;) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
"Ville ta fram det så folk slipper leta flera minuter efter texten ;)" okey då! Trodde inte folk var så stressade här;-) F.ö så var min svärfar jugoslav, och en stressad sådan, tat lugnt;-) /A |
|
|
Sigdarve: Vi lever i en stressig värld, datanörd som jag är hatar jag o leta efter information i evigheter, JAG vill ha fakta rakt framför mig på skärmen punkt slut. Nu har du gjort en Jugoslav väldigt Stressad :)) ta det lugnt själv vet ja:) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Är det nån som kommer att stressa ihjäl sig, så är det jag. De flesta i min bekantskapskrets kallar mig för "stress-monstret" ! Hur kul är det på en skala 1-10? /A |
|
|
Klar 10:a :) Du kan gå o köpa en sån där stressboll, sägs att dem ska göra susen på "stressmonstrar" :) nä men ärlit KOPPLA av andas mjukt o fint nu! :))) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Jag har redan köpt mig en sån, fast den kostade 450.000, och heter X3! När man sitter i den, och när man kör den, så känns allting underbart, men när man kliver ur den så kastas man brutalt tillbaka till verkligheten! Nu skall jag gå och lägga mig, och sova jättefort så jag hinner upp till i morron bitti! Go' natt! /A |
|
|
Dragoli och Sigdarve: Jag trodde tråden handlade om "torkarblad"... :-) // Jögge Länk |
|
|
Satt såna på 116'en som jag hade för några veckor sedan (när Goofy var på verkstan). Ruskigt bra blad :-) Det mest positiva intrycket av den bilen... Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
Sigdarve: Du skulle köpt en lätt beggad M5 el M3, det sägs att dem bilarna läker stressmänniskor :) Jögge: Trådar kan spåra ut helt, detta är inte första gången och givetvis inte sista gången :) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Jögge38! Om du hade haft torkarblad på bildskärmen, så hade du säkert kunna läst mellan raderna;-) Jag sa ju att jag skulle sova! Väck mig inte en gång till! /A |
|
| om man håller sig till ämnet... var hittar man dessa blad nu då? | |
|
Så speciellt nya är de väl inte, tror helgummibladen fanns för ett par år sen eller mera. Såg dom på Passat då bl.a men som antyds i texten ovan så är det för och nackdelar som vanligt. Vet några som bytt till "vanliga" igen, bl.a för att gummimodellen var svindyr. FP |
|
| bosch gör sådana, och micro har dem tror jag | |
|
Valeo tillverkar dessa blad och du kan köpa dem på OK-Q8. Jag har själv bytt blad på compakten och är nöjd. De är som sagt dyrare än de gamla bladen men OM livslängden är bätter än de vanliga bladen så jämnar det ut sig. Jag har ännu inte upplevt några av de nackdelar som testaren i provkörningsarkivet skrev om. Mvh, Steaman |
|
|
nä jag/vi upplevde inte heller några nackdelar med dessa blad! och då körde vi till tyskland och hem i snö ovädret och absolut inga nackdelar! Vad kostar dom då? Ni säger lite dyrare men ska man ha bosch torkare så kostar det runt 500 kr så är dom dyrare än dessa? MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.