AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.306

Jag hämtade 7an idag!

RPMkeeper
Jag köpte en 92a 735IAL osett i tisdags, och hämtade den idag. Jösses det var mer utrustning än vad säljaren sa på telefon.
Den hade Full Buffallo leather, på konsollen, dörrar osv.., PDC, dubbla rutor, softclose, LAD, ASC+T, 2xAirbag, elvärme fram och bak, kudde i svanken på framstolarna, elstolar bak, bensinvärmare, ski sack, drag, el nackstöd, fjärr larm, Proffessional C stereo med slutsteg och 10 skivors växlare å massa högtalare samt allt annat som är standard på en L.
Så med ett leende åkte jag 40mil med en snittförbrukning under 1liter/milen i den skönaste bil jag någonsin kört.

,,,sniffandes glykol , nåväl man kan inte få allt :-)

Mvh
Patrik
Min farbror har en sådan 735IAL-92 med precis samma utrustning som du beskriver + lite till, bilens komfort är enormt bra!! jag fick låna den en gång från Malmö till Stockholm och tillbaka, Man kände sig som en kung på vägen :) Grattis..

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
RPMkeeper
Plus lite till, nu blir jag intresserad, minns du vad det var?
Minns inte riktigt, men Elstolar fram med minne, Elgardin, innertaket vart i nåt "konstigt" ovanligt "skönt" material. Dessutom så vart bensintanken på 120 liter (ombyggt) fråga mig inte hur för jag har ingen aning. Men det vart kul när man skulle tanka bilen då kassörskan på macken trodde att jag hade hål i tanken :) ca 1150kr för full tank :))

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
RPMkeeper
Kul, min tank är på 102 liter, det har alla Lange modellerna, mitt innertak är nått soft grått tyg bara. Men vilken lyx :)
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Grattis till köpet! Snygg lyxbil med körgädje och kanonkvalitet, det är ju en 7:a. Kul med den digra utrustningen och L-modell !
RPMkeeper
Tackar, det är min första 7a, det är märkligt egentligen hur man upplever "bilåkandet" jämfört med andra bilar. Numera tar jag en tur med bilen bara för att njuta av komforten, förr var bilåkandet en transport från punkt A till B.

Hehe...välkommern till 7 träsket keeper!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
När man närmar sig hemmet, men bara kör förbi för man "måste" ta en sväng till innan man ställer in pärlan i garaget. Måste vara nåt i BMW-bilarna...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.