AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
869

Konstigt ljud när bilen börjar rulla

stimpenbmw
När jag startar bilen och precis när jag börjar köra hörs det ngt ljud från framhjulen ungefär?
Vad är detta?
Har en vän som hade en ford som det lät i när han kört några meter och de sa till honom att detta var antispinn eller ngt som gick igång.
E det samma sak på bmw?
Även när jag stängt av motorn så hörs det ngt konstigt ljud bakom ratten vid pedalerna. Ngt som surrar e tyst en sekund surrar tyst en sekund surrar. Gär så ngra gånger sedan tystnar det.
Vad är detta?
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Har du klimatanläggning? I så fall tror jag att du hör de servomotorer som reglerar luftflödet i bilen. När du slår av tändningen stängs varje spjäll ett i taget. Sekvensen pågår i ca. 30 sekunder.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Precis, det är de som surrar. Funderad också på det där när jag köpte bilen. Blev lite paff första gången när det började surra 10 sekunder efter jag stängt av bilen och dragit ur nyckeln.

-->-->Varför bara använda två när man har fyra?<--<--
stimpenbmw
kan man ha klimat anläggning utan att ha digital temperatur visare? Dvs om man har de där rattarna i mitten med temperatur på. Kan man ändå ha klimatanläggning?
det kan va abs´en som låter troligen inget problem är det abs`en som låter så är det helt normalt den trycker ut vätskan runt om kolla så du har ordentligt med bromsvätska
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.