|
|
|
|---|---|
James_of_72 |
Besiktigade min 530i -93 igår, allting var OK utom väldigt höga avgasvärden. Finns det någon som har några tips. Jag har problem med att temperaturen inte går upp högt nog, tänker byta termostat men undrar om det är hela lösningen. Värdena är som följer med, gränsvärdena inom parentes: CO: 0,7 (0,5) HC: 274 (100) CO 2500: 0,8 (0,3) LAMBDA: 1,03 (0,97 - 1,03) Tacksam för svar + tips om en bra verkstad i Stockholm som fixar sådana här problem. |
518i slow mobil |
Lättast är väl att titta in hos BMW Solna för att få det åtgärdat. Byt termostat och be solna ställa din co så ska det nog vara åtgärdat. Högt HC värde har jag för mig tyder på en luftläcka eller dylikt. Kör med startgas på packningar och dylikt! Lycka till E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 |
|
byt termostat och häll i 1-liter t-röd i tanken lovar att värdena är mycket lägre men gör det inte för ofta cylindrarna får inte riktigt med smörjning då!!! En som vet |
|
James_of_72 |
Tack för tipset med T-Röd, men jag vill verkligen fixa det som är fel. Vill inte riskera Lambda, kattarna m.m. |
|
Hade samma problem på min 525:a.. Det visade sig efter mycket om och men att det var kabeln mellan lambdan och databoxen som var av... Kan vara samma fel.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.