|
|
|
|---|---|
|
Vi har ju som bekant haft lite otur med 523an och nu har vi hittat en nyare E39 som vi funderar på. Det är bara ett litet problem, den nya E39an har stått inne på hallen hos handlaren sedan feb 2003 eftersom den varit lite övervärderad innan. (har dock rullat extremt lite) Nu till frågan, kan bilen ha tagit skada av att den har fått stå ett tag? Bör vi skriva på papprena eller se efter ett annat exemplar? Tacksam för tips! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § | |
|
Oljeservice är det minsta ni kan kräva innan bilen ens startas tycker jag. /Anton |
|
|
jojo.. oljebyte kommer att ske... MEN... kan bilen ta skada av att ha stått så länge? jag tänker på alla lager, packningar med mera som inte fått någon motion. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Fråga säljaren? Säger han att det inte är några problem så bör det uttlandet dokumenteras.. /Anton |
|
|
Ta en titt på däcken. Om bilen har stått länge utan att ha flyttats på kan däcken ha tagit skada. De kan ha blivit platta där de har markkontakt. Jag vet att nya bilar brukar ha ett högre däcktryck innan de når återförsäljaren för att undvika platta däck. |
|
|
Det finns inga fel på bilen nu. Vi kommer att flytta över våra hjul till den nya bilen eftersom vi lagt ner mkt pengar på nya däck och fälgar. Men hur blir det med packningarna i AC:n och bilens alla lager i motor och drivlina m.m... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Det är väl att ni låter bilen vara igång en ett tag innan ni skriver på, då hinner du även testa AC'n bl.a, Lycka till! ------ Länk Länk |
|
|
Det lär knappast vara något fel på lager eller sådant på en så ny bil. Tänk bara på alla entusiastbilar som står stilla under vintrar och även under flera år och ändå fungerar perfekt sedan. Hade jag köpt en bil som stått länge hade jag bara bytt oljor och kört lite lugnt första 10 milen. |
|
|
Vet inte hur noga du kikat på bilens historia men att en handlare har en beg bil i två år för försäljning låter lurt,kollade själv upp en bil som en handlare hade haft länge den bilen hade varit inne på två krockskador osv. för stora summor pengar. Det som krånglar på bilar som står hos handlare är ju ofta batteriet sen vid en start så smörjs ju motorn upp fort,packboxar kan läcka men är ovanligt bara för att bilen stått länge.Ägde en Audi som hade det fenomenet efter den stått i still i över ett år att det läckte i framkant av motorn men det slutade efter någon veckas användning av bilen. //dutta |
|
|
Acn kan definitivt ta stryk om den inte gått på 2 år.... /Jonas |
|
|
håller med jonas rftersom dom inte smörjes så torkar dom ut annars borde det inte vara några problem förutom oljebyte! Sen kan man fråga sig hur kan en bil stått över 2 år på en firma dom kan väl inte har haft råd att förlora för mycket på bilen ju! På 2 år borde den ha gått ner i värde väldigt mycket och i sådana fall borde firman förlorat mycket på bilen! Är bilen importerad så kolla upp med bil besiktning efter som dom borde ha kvar pappren från bilen och då kunna se om den är bla mätarskruvad! MvH Bmw 4-ever |
|
| Folk är väl å provkör bilarna på bilfirmor hela tiden, så nog lär den ju ha gått då å då... ?? | |
|
om det är som peter säger att dne har varit provkörd mången gång kan de rädda ACn... men säg att den ståt 6-7 månader mellan provkörningarna så e de nog stor risk att ACn läcker eller börjar läcka snart... /Jonas |
|
| ops... där gick de för fort, de ska va johan inte peter ovan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.