AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
620

stötdämpartips??

Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Tjenis på er! Tänkte byta dämpare på bilen till lite styvare....kortade eftersom han är härligt låg. Dela med er av era erfarenheter & tipsa på . Tackar!!

widehall
Mi
542
Micke R
328i -98
Jag har kört ganska många mil med en bil (inte min) som har Gula Konidämpare och jag är mycket imponerad. Därför har jag för avsikt att skruva på just Koni på min egen bil.

På www.mh-gtr.com kan man köpa sådana...

MVh / Micke R
netsix
Jag har beställt Bilstein sport via www.mh-gtr.com och enligt uppgift skall dom vara bra.

/netsix
ma
272
marbjo
325cab-91
jag hade bilstein "sprint" på min 530 -93- grymt stadig på vägen (rekommenderas)
Koni , om du tänker gasa på bana , annars är det meningslöst med ställbara , kör själv med Koni gula ,
sen 5år
Krister

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
St
61
StratUS
318i -88
Nån som vet om Weitec som Bildelimporten säljer är nått att ha???
\H

No Guts No Glory
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Har inte BMW nått som heter M-stötdämpare.Borde väll i så fall vara bra!!!Kanske lite dyrt ,men vill man ha bra grejor så.....
Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
Jag har monterat bmw:s sportchassi som innehåller sachs sportstötdämpare och bmw orginal sportfjädrar. Pris för allt ca 9000:- exkl. arbete. Bilen känns väldigt stabil trots att jag bara har kört med vinterdäcken än så länge.
Tja! snacka med min farsa på Stockholms stötdämparverkstad... 08/6434848 ej måndagar.
Han säljer/bygger Koni efter önskemål, längd/dämpkraft mm... att korta ett par "gula" med toppjustering är inga problem.. säg bara vad du vill ha.. men visst, smakar det så kostar det... //Micke

Swallow my pride
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Vill man ha ställbart runt om utan att demontera (bak) så blir det Öhlins som gäller firman ovan levererar gärna till priser runt 7500:- /st
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.