|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med min 528 e39 och det är med ljudet i bilen. Så fort jag sätter på cd/radio/band så knastrar det i högtalarna tills jag höjer till en viss hög volym då blir det bra ljud... Vad kan det vara för fel??? Jag har ALL tänkbar utrustning, kan det bero på det... Kan någon hjälpa mig med det här problemet. BMW POWER | |
| Jag tycker det låter som om du har all utrustning, utom fungerande förstärkare:P Lite beroende på vilken stereo du har (bavaria/buissnes/pro/nån jag glömt?) så finns det väl olika typer av förstärkare/slutsteg. Men det är klart det kan ju vara själva volymkontrollen som är kass med. Att det låter bra vid högre volym, utesluter ju att högtalarna är kass iaf, alltid något:) | |
|
Jag har allt orginal.. Kan det vara förstärkaren eller... //C |
|
| Har du telefon, navi och DSP? | |
|
Ja jag har det... vad kan det vara??? |
|
|
Jag tror du har glapp i Volymkontrollen ( Kan ju kommit skit in) Testa ta lite elektronikspray, Se om det försvinner Länk |
|
|
Okej men vart gör man det och hur??? |
|
| klittan... vilket jäkla namn. :) | |
|
HAHAHA :))) |
|
|
Är man kung så är man ;-) |
|
|
Hallå Dags för lite trådlyft här, jag har precis samma fel i min bil. Är det någon som har lite fler idéer kring det här? Mvh Johan |
|
|
Glapp i volymkontrollen kan vi glömma, denna är elektronisk och kan inte ge skrap och liknande. var för övrig ytterst sparsam med spray och kemikalier, dessa har förstört betydligt mera än de hjälpt. Om alla högtalare har samma problem så måste felet sökas i huvudenhet eller separat slutsteg. Dålig strömförsörjning pga dåligt sittande kontakter eller anslutningar kan vara orsak, förutom rena komponent och lödfel inne i elektroniken. FP |
|
|
jag tror det bara brusar i högtalarna fram. Det går ju att sänka ljudet igen när man väl har höjt rejält och då låter det bra men ibland börjar det brusa igen så då får man höja igen ungefär som om man får chocka högtalarna lite. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.