AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
600

stötfångar frågor

wi
30
wilco
Z3 2,8 -00
hallo..
Har beställt m-spoiler fram till min z3 00-a org från bmw och undrar omk det passar rakt av eller om man måste modifiera lite, o en fråga till har köpt en beg m-stötfångare bak men ena fästet saknas inuti o om det e likadant från vanlig z-stötfångare...
tack för alla tips

vix
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Fronten ska passa utan problem, bakstötfångaren _borde_ också göra det. Kolla här Länk och här Länk för att se om du hittar några skillnader.
En grej jag kommer att tänka på så här på rak arm är skyltbelysningen. På Z3M finns det ju bara en lampa medans övriga har två. Vet inte riktigt hur man gör med kablaget för att få det hela att fungera.

Ska du montera fyrpipigt avgassystem också?

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
wi
30
wilco
Z3 2,8 -00
Tja..
Måste ha fyrpipigt eftersom bakstöt e utskyren för 4st har fått ritningar på hur avgasen ser ut,kanske bygger ett eget system eftersom har egen bilservice eller köper komplett från ferrita,har ganska bra kontakt där.... Vad gav du för din z3 2.8, har också en sån fick pynta 150 000 med 5000 mil,vad tycks om priset..
M.v.h vix

vix
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Låter trevligt! Ser fram emot lite bilder och att du kanske kommer på någon av Z-träffarna framöver! 1 maj är den första inplanerad.

Z3:an köpte vi ny för sex år sen och då kostade den 340000 kr. Pappa står för ägandet, jag står för körandet och putsandet ;)
150000 kr för en 00:a med 5000 mil tycker jag låter VÄLDIGT bra!

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
har sett bakspoiler från M på en bil med 2 rör oxå. Inte så svårt att spakla igen där.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

wi
30
wilco
Z3 2,8 -00
Bilder kommer upp så fort jag fått ordning på bilen, Har kollat upp lite fälgar till bilen, Va lite ine på att köpa Brayton Imagine eller Vision med undrar om någon av er har sett hur det ser ut med Imagine på z-3...

vix
@-li
Har d på min . Fronten var d inga problem m ( bytte inner skärmar oxå ).
Bak däremot är lite jobbigare men d går.
Passformen blir inte 100% med det är den ju ifs inte orginalt heller på z-3or !
Jag har tagit bort min reserv däck + fästet helt och det behövs om du vill få plats m avgasrör man måste dock skära lite i skärmen om man vill ha sin 5:e hjul kvar.
Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.