|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att beställa ny bil men kan inte bestämma mig. Dels över om jag ska begå detta ekonomiska vansinne överhuvudtaget och i såna fall vilken motor jag ska välja. Behöver därför lite råd, kan iofs vara svårt att svara på då motorerna inte har kommit ut än men jag försöker ändå: Räcker 523:an (177 hk)?.....kommer den fungera bra tillsammmans med automatlåda? ...kanske nån med 520 kan svara. Hur mycket varvar e60 (e61) i motorvägsfart med automatlåda? | |
|
När det gäller varvet i 110 km/h så gissar jag på aningen över 2000 rpm ___ BMWCS #5157 |
|
|
Mitt svar gällde 6-cyl bensin. Vet ej om det skiljer för D-bilarna. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Automatlåda på 170hk 520/320 känns lite seg, på 525/325 (-01 framåt) fungerar det bra med automatlåda enl. mitt tycke Mvh, /Wille |
|
|
Har skrivit på kontrakt på en 530 i t idag velade som fan precis som du men har alltid varit svag för att ha mycket att köra med. Tyckte dessutom att 26" var helt överkomligt mot 525 räknar med att prisskillnaden består då jag byter nästa gång. Om man är osäker tycker jag att man alltid ska ta den större motorn då grämer man sig inte efteråt förutsatt att man har råd mh |
|
|
Dom har ju sänkt priserna på 530 med 24' tror jag. Dom har tagit bort standard skinnklädsel. I Tyskland har 530 varit utan standard skinn länge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.