AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.165

För billig Z3 M Roadster!

Er
29
Erik M Roadster
BMW Z3 M-roadster
Tänkte fråga om det är någon som har varit och tittat på denna Z3 M?
Länk
Den verkar helt enkelt för billig för att vara bra...

/Erik
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Tja,den fyller ju 8 år i år...

/Johan
Det finns massor av Z3M till det priset på Mobile och denna är ju nyimporterad så det är ju inte så konstigt.
Fasen, jag vill ha en z3 M...
Er
29
Erik M Roadster
BMW Z3 M-roadster
Varför sälja en bil för 175.000kr då man kan sälja den för 215.000 och ändå vara billigast på blocket!!
Något lurt är det..
"Om det verkar för bra för att vara sant" ... som sagt, varför ligga 50.000 under alla andra om bilen är schysst? Det är en gravad hund i närheten, som Refat skulle ha sagt.
Det har varit flera Z3M under 200.000 på blocket och även här på börsen. Ingen lättsåld bil på vintern.

Jag tror knappast att någon betalar över 200.000 för en 8år gammal Z3...
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Jag sålde min 99a estorilblå med 4.500 mil på mätaren för ett år sedan, för 205.000,-....så, jag tycker inte 175 för den är sååå billigt?
Er
29
Erik M Roadster
BMW Z3 M-roadster
helt klart underpris, men efter som den har funnits ute till försäljning ett bra tag nu ( ca 2 mån ) och ingen har köpt den så är det ju ett ännu större täcken på att något är galet!
Ingen här som har varit och tittat på bilen?
Om ingen har köpt den efter 2 månader så är det knappast ett överpris...
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Innan man börjar prata om underpriser på M bilar så är det bara att slå en signal till försäkringsbolaget och kolla premien på en sådan bil. Däri ligger svaret till att M bilar är förvånansvärt billiga och ändå stendöda på begmarknaden i dagsläget.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Försäkringen är dyr på de flesta motorstarka bilar tjejen hade sin Peugeot 605 skriven på mig och premien 3/4 av M5ans. Min vinterbil en 316 E36 kostar premien drygt hälften av M5ans premie.

Undantaget är M3 E36 som verkligen är svindyr att försäkra.

Jag vet inte vad en Z3M kostar att försäkra jämfört med andra cabbar med över 300hk men jag tror snarare att en kraftig import och ett begränsat antal potensiella köpare håller nere priserna. Det är trots allt en 8 år gammal bil med begränsat andvändningsområde och Z3 börjar kännas väldigt gammal i sitt formspråk. Dessutom tycker många att Z3 är en ful bil.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kollade lite på M roadster förra sommaren och att hitta en skaplig under 200' var inga problem då.
Och jag tror knappast de ökat i värde sen dess.

Annonserades en svart för 185' i slutet av somaren om jag minns rätt.

Jag har ingen aning om skicket på den aktuella bilen men att det måste vara nåt lurt för att den kostar 175' köper jag inte.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Om man inte har väldigt bråttom så kan inte jag se någon rimlig anledning till att sätta ut bilen 20-25' billigare än övriga M Roadsters.
Men visst ska man kolla på den ifall man är ute efter en, det finns ju ingen grundlag som säger att det inte går att göra bra bilaffärer!
På tal om försäkringar kan jag berätta att min f.d. M Roadster bara var marginellt dyrare att försäkra jämfört med nuvarande 220 touring.

/Andreas
_____
Länk
bm
10
bmw-mannen
Bmw 330ci cab 2001
Har varit och tittat på bilen det är en omlackad buske som har en servicebok som är mycket tveksam samma stämplar boken igenom men bilen har haft fler ägare i tyskland så det miltalet stämmer nog inte och han vill till varje pris bli av med den! han prutade själv 10000kr medans jag kolla på den! samt den är avställd och skrotniningavgiften måste betalas!
Visa användare
142
luis
BMW M5
där har vi svaret!!

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
M femman. Jag tror inte du riktigt vet vad du snackar om. Det finns visserligen flera bilar på mobile som ligger under prislappen 200.000. Men är du medveten om vad dessa bilar har varit med om ? Nej.. tänkte väl det.. dom är krockade och reparerade hela högen. Jag vet... har just köpt mig en från Tyskland och fick betala över en magiska gränsen 200k för min bil som är i mycket gott skick. Anledningne till att många av dessa bilar är smällda är att de är lätta bak och är motorstarka. I händerna på en oerfaren förare är den helt enklet livsfarlig... Dessutom tycker många att Z3 är en snygg bil ;)
Highway Star:

Vad menar du? Varför skulle en skabbig Z3M vara lättsåld eller vad menar du? Det enda jag påpekade var att det fanns ett flertal Z3M för samma eller lägre pris på mobile!

Jag förstår att alla vill att just sin bil ska vara värd så mycket som möjligt. Alla Z3M ägare verkar bli väldigt upprörda att deras bilar sjunker i värde!

Jag har tittat många bilar i Tyskland skärskilt M5 E34 och jag tycker att bilarna där har varit i minst lika bra skick eller bättre än bilar du hittar på t.ex Blocket.

Att titta på billigaste bilen vare sig det är på mobile eller Blocket brukar inte detsamma som den finaste blilen! Varför ska automatiskt en bli bli 30k dyrare än bara för att någon skojare har importerat den? Har talat med en bekant som kan kallas för halvskojare han har importerat många BMW och de tycker att Z3M är svårsålda.

Man brukar få betala lite extra om man vill ha ett riktigt fint ex!

Grattis till din nya bil och kör försiktigt! ;)

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nejdå det jag menade är exakt det du säger. De "billiga" bilarna på både mobile och blocket är alla med allra största sannolikhet krockade Fördelen med att handla i tyskland är att handlarna där har upplysningsskyldighet om det. Ljuger de om en sådan sak kan de råka väldigt illa ut. En direktimportör här i sverige som säljer BMW har jag inget förtroende för överhuvudtaget....

OCH... bilarna i tyskland är som du säger oftast minst lika fina som de du hittar på blocket...
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Det jag ville ha fram var egentligen att < 200k inte kan ses som ett referenspris för M roadstern i okrockat skick. säkerligen har den där svarta vart krockad då den är omlackerad men vad vet jag. Det jag säger baserar jag enbart på de 3 månader jag lagt ner för att hitta det examplar jag föll för...
74
10
740i
Seat Ibiza 2001 ! !
Frågan lyder:
Har någon varit och tittat på denna Z3 M?

Alltså! Har du ej tittat på den eller ej heller har bekräftad information att skriva om bilen behöver du ej heller svara på tråden.

Detta forum blir mer och mer ett forum för personer att smutskasta olika objekt som finns till försäljning.

Annonsera ut din egen "pärla" så lär du snabbt märka att det finns många som har kommentarer och information fast dom aldrig har sett bilen.

Att påstå att mestadelen av bilarna som finns till försäljning har varit krockade är baserat på dina egna erfarenheter. Det är inte generellt på det viset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.