AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.004

Elcab-problem E36

Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Jag har problem med att få ner min "cab-lucka". Det verkar som att själva suffletten inte lägger sig tillräckligt långt ner för att gränsläget där luckan skall gå ner funkar..Trycker man på suffletten så hörs ett "reläklick" och luckan går ner.Så det verkar ju funka. Alltså borde det ju vara nån justering där man ändrar gränsläget för detta. Är det nån som har koll på detta. Vilka olika justeringar finns att göra..Jag tror inte det har med motorerna att göra men ev kanske det kan va en motor som inte orkar "dra ner " suffletten tillräckligt. Som sagt..tacksam för tips.

Mvh
Andreas
D-diddy
prova att "nolla" sufletten. hur du gör det får du leta upp med sökfunktionen då jag vet att det behandlats i flera omgångar i forumet.
David

"The unattainable is invariably attractive"
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Mmm tanken har slagit mig...men man blir ju nervös av bara tanken på att inte få tillbaks den rätt sen...känns som det är sista utvägen...alternativt är bmw-verkstan sista hoppet haha..men så långt ska d inte behöva gå

Tack för tipset. Gärna fler om nån har
Andreas
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Ok jag testar slänga in ett inlägg igen. Samma problem som innan. Ska testa att nolla sufletten ikväll så får man se hur det verkar. Dock tror jag inte det är det felet. För funtionen stämmer kanon. Det låter som det är en mikrobrytare som inte " klickar på rätt ställe". Är det ingen som har kopplingschema eller liknande? Pratade med lokala BMW. Dom hade inte en susning om sufletter. Ingen mekaniker där som kunde något om cabställningar!! Citat " Vi kan ju alltid felsöka men d kostar ju 800 kr/timme" Då felsöker jag hellre själv gratis!

Mvh
Andreas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.