|
|
|
|---|---|
|
Hej på er Tänkte höra om någon av er vet hur det är när man äger en BMW, får man någon tidning och vad heter den i så fall? När jag ägde Volvo fick man ju "Ratten" varje månad, äger man Toyota får man Assistance o.s.v. En annan fråga jag har, min 523 (E39 sedan) har jag svårt att stänga bakluckan på. Får hela tiden skruva och ställa in låsanordningen efter c:a 3-5 stängningar, har dragit åt skruvarna rejält men ändå ställer den ur sig hela tiden. Någon som har ett förslag på detta? Tack på för hand. | |
|
Klart BMW ägare har en egen tidning den heter BMW magasin tror den kommer ut 4-5 gånger om året. ///Johan |
|
|
men det är väl bara om man är med i CS sweden? ___ Länk Missa INTE pizzaträff i umeå den 12:e |
|
|
äh nu e jag nog ute o cyklar, tänkte på Bayerisches blatt, men jag har fått BMW magazin en eller ett par gånger efter säljandet av bmw:n ___ Länk Missa INTE pizzaträff i umeå den 12:e |
|
|
BMW Magasin skickas väl bara till ägare av "nyare" BMW, samt medlemmar i BMWCS? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för era svar, har forskat lite nu när jag vet vad tidningen heter. Bilen får vara max 5 år gammal för att få tidningen gratis eller vara med bmw sweden. Kostar 120 kr/år annars, inga pengar om det är bra läsning. Vad tycker ni som får den? BMW följer inte utvecklingen, dom leder den. |
|
|
Jag har valt att vara med i BMW Club Schweden, som många andra här på forumet. Då får jag förutom BMW Magazin och Bayeriches Blatt, tillgång till rabatter hos bla BMWversktsäder/reservdelar, försäkring och en del kul aktiviteter. Kolla här Länk Och ni som redan är med kolla länken ovan: hemsidan har fått ny layout upptäckte jag idag! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Braddy, Jag håller med VillaRosa: gå med i BMW Club Schweden! Förutom medlemstidningen Bayerisches Blatt samt BMW Magazine får du tillgång till rabatter hos utvalda BMW-återförsäljare, samt möjlighet att ta del av alla de fina aktiviteter som BMWCS anordnar! Att betala 120:- för BMW Magazine tycker jag känns meningslöst. Tidningen är i princip en ovanligt tjock reklambroschyr för BMW, toppat med några flummiga reportage om ointressanta saker :-) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Skulle rekommendera att inte betala för BMW Magazine. Den är helt värdelös. | |
|
Ja det lutar åt att bli medlem i BMWSC, verkar schysst med rabatter och annat. Tack för hjälpen. BMW följer inte utvecklingen, dom leder den. |
|
|
Braddy, Skilj på BMWSC (BMW Sport Club) och BMWCS (BMW Club Schweden). BMW Sport Club är till för de som vill köra på bana med sina BMW. BMW Club Schweden är "moderklubben" för alla med BMW-intresse. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Bayerisches Blatt är bra, BMW Magasin är lite lagom sliskig och inställsam men fylld med vackra bilder. Jag får förresten 3 exemplar av sistnämnda varje gång, 1 för CS-medlemskapet, en för 530n och en för 525an... snacka om att de rört till det :D | |
|
BMW Club Schweden är det som gäller då för mig, då vet jag. Tack än en gång för alla tips och råd, trevlig helg på er. BMW följer inte utvecklingen, dom leder den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.