|
|
|
|---|---|
|
Nu finns det ännu en glad BMW-ägare till en underbar körmaskin (E39). Har en lite fråga i och med att jag är novice på denna modell. Som rubriken säger så gnisslar det på morgonen när bilen är kall, det upp kommer först när jag gasar upp och sedan släpper gasen. Kan det kanske vara någon rem som behöver spännas eller bytas? #4 | |
stefannorr |
Nåt ja märkte me min BMW E-39 523 Ia -96 var ochså att den gnissla o lät lite mer på morronen när de va kallt...men va ja hört så låter dom mer ju större motor man har..o beroende på om man har dom i värmare hela natten eller i garage...mycke delar som ska vakna till... |
|
Ok, man är lite rädd att det kan ha något med termostaten o vattenpumpen att göra?. Har läst här på forumet mycke om problem med en för dålig vattenpump. För säkerhets skull ska jag byta till nya delar. Finns det någon ny variant som har en bättre konstruktion o material??? #4 |
|
| Hej på min var det Slirkopplingen till motor kylfläkten, Obs alla remmar var nya.. smörjde bara på med vanlig smörj spray, tyst sedan dess, vet inte om man igentligen ska göra så men men.. | |
| när jag lämnade in min kärra på insp2 så sa dom att gnisslet jag påpekat (samma) kunde bero på att lagren i spännrullarna till klimarem&genrem kunde snurra på sista varven, det var dock ingen fara för några skador om det gick sönder mer än att man blir stående | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.