|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om man känner någon skillnad på gasresponsen när man har ett sportavgassystem eller bara en sportslutljuddämpare på M5 E39? T.ex. Eisenmann. Det måste öppna upp lite. Hur mycket kostar Dr. Schrick trimkamaxlar till M5 E39? Hur många hästkrafter kan de ge? 15 hk? //Schnitzer __________________ | |
| Kelleners anger ju 440hk med ovanstående saker + om mappning | |
|
Gav 435 och 530 Nm på min. Nu ska jag montera X-pipe också så det blir ännu mer ryt :DD M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Ger schrickkammarna inte mer alltså? - förändras registret? vridmoment? | |
| Kelleners steg 1 med kammar, mappning, sportslutdämpare och filter kostar 6.900 euro, inte gratis direkt! Länk | |
|
540is: Registret flyttas upp och vridet ökar. Tror däremot att i komb. med extraktorrör skulle det märkas ännu mer. Man får ha i åtanke att det är en M GmbH maskin dvs ganska perfekt från början. Sen kan man indivualisera sig såsom jag har gjort. Hade tänkt bromsa den igen hos Rototest då slipper man ev. missvisningar eftersom jag har 20". M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Går en ospärrad M5 E39 296 "riktiga" km/h med borttagen spärr? Man kan väl ta bort spärren utan att montera in trimchips? //Schnitzer __________________ |
|
|
Stephan: M GmBH i all ära men 80 hp per liter är ju inget 8'e underverk :-) trodde det fanns lite mer att hämta på kamsidan, dom kostar ju som sagt en del.... :.(( |
|
|
Nu är det väl så att dom schrick kammar som dom stoppar i är som lätt yoggi i jämförelse mot vad man kan stoppa i om man vill......... "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
540is: Tänkte inte på det...:) 80hk/l är faktiskt inte så mkt. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Schnitzer: Går en ospärrad M5 E39 296 "riktiga" km/h med borttagen spärr? Svar: Länk K.sport Speed-Modul release of top speed restriction, Top Speed 296 kph. 6211039100 D € 1300,- . |
|
|
DejaVu: Tack! //Schnitzer __________________ |
|
|
///Peter - tror faktist det inte går att stoppa i så mycket mer kam utan att byta kolvar det är väldans tight mot orginalkolvarna. nån som vet om vilka fler kammar som finns på marknaden för M5? |
|
|
540is: Tror inte det finns några fler varianter, har inte hört talas om det varken här eller på M5board (där det verkligen borde komma upp) Annars kanske man kan köpa oslipade och slipa efter egna önskemål?! M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
stephan: förmodligen skulle det bli BILLIGARE :-) förutsatt att man hade färdiga kamprofiler.... men det är ju just det..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.