AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.912

320i cab 97á värdering.?

Sida 1 av 2
bmw320cab
Undrar vad denna kan vara värd.

Bmw 320i Cab 1997 imp 2000.
Full M3 utr dvs front,bak,speglar,trösklar.
Svart sport skin inredning
Trä inlägg.
16" orginal
Manuell
14.000mil

Finns INTE: EL CAB, AC, FÄRDDATOR.

Vad tror ni har bud på 90.000kr skall man sälja eller vänta till sommaren.?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
65.000:-

------
Länk
Länk
bmw320cab
Grodan: visa mig vart jag hittar en för 65.000kr så tar jag en direkt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En sökning på mobile.de på årsmodell -96 till -98 visar priser från 8.000 € så 65.000 kr låter lite lågt. Samtidigt är utbudet av bilar kring 10.000 € (ungefär 90.000 kr) stort och där finns flera som har gått mindre och har mer utrustning.

Vet inte hur jag ska tolka din sista mening? Har du ett bud på 90 och frågar om du ska ta det eller vänta till vår/sommar och hoppas att kunna få ännu mer?

___
BMWCS #5157
65??? har en stark känsla av att folk på detta forumet undervärderar bilar något alldeles extremt..
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Jag hoppas verkligen att du får ut minst 90.000Kr... annars är det rätt kört för mig att få min -94 såld ;-)
835
Kan juh eventuellt vara så att det är vissa här inne på forumet som har som taktik att undervärdera bilar för att ägaren ska känna "att den inte kanske är värd så mkt som man hade trott" och sen kunna köpa den till ett vrakpris... jag skulle inte bli förvånad iaf...
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
Jag tror också på 65-70. bilen är 11 år 14kmil import. utan ac. varför ge 90kkr. men det är efterfrågan som styr pröva med 90 och se om någon ringer
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
förlåt 8 år gammal
bmw320cab
har en som vill ge 90.000kr om han får lån, men jag funderade på om jag skulle vänta lite tills vårsolen tittar fram och då folk blir sugna på att åka cab..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ditt bud du fått är i princip lika mycket som jag fick för min 328-cab med 2´ mil till men med Klimat och hardtop. Tycker det är ett bra bud.

Länk
Pajkastningen om en e36as värde är igång....varför är jag inte förvånad....

Bayerische, tänk de som tänker och agerar tvärtom......

/Simon
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
90 låter som ett bra pris. jag hade sålt den för det. En kompis köpte nyligen en 325 Cab 94 16000 mil. Svart, ny suflett, elcab, skinn, 18" Ac (kopior) Fälgar för 72k. i bra skick

Länk

Ste
835
Jag är INTE heller förvånad över att Pajkastningen om en e36as värde är igång eftersom de flesta värderingarna skiljer sig åt av olika "väderare" beroende på om dom är intresserade köpare eller säljare eller om dom i detta fallet överhuvudtaget kan tänka sig att betala extra för en "bil utan tak"...

I detta fall tolkar jag det som att församlingen anser att en cab står i samma prisläge som en sedan eller coupé av -97års modell då? Eller menar ni att man kan få en -97:ans 320 coupé /sedan med M-paket mm under 65?

Jag har en liten fråga till alla, varför hakar alla upp sig på om en bil har AC eller ej? Är väl ca totalt max 30-40 dagar per år den behövs i detta land? Och varför är det så viktigt att det finns i en cab??? Jag har aldrig mått dåligt över att den saknats i min cab iaf...

Trevlig helg på er! ;)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Angående AC/Klimat tycker jag du har helt fel. Det handlar om fräsch och behaglig sval luft i kupén. Då spelar det ingen roll om det är sol, regn, blåst, 10´ eller 30´.
Klimat var ett krav när jag köpte min cabbe iaf. Hade inte klarat mig utan. Vem vill tex åka långtur på motorvägen i 2 timmar nedcabbat? Eller när det är åskväder eller skurar på gång men 25´ varmt?

Pajkastning var det ja..
Någon säger 65´ en annan säger minst 90´. En förmodad köpare nervärderar och en ägare har skygglappar...

65 låter väldigt billigt. Allt över 90 börjar låta mycket. Detta enligt mig. Som letat, köpt, ägt och sålt en E36 cab. :)

Länk
835
Iofs kanske jag är fel att uttala mig i frågan eftersom jag inte använder min cab dagligen på det sättet... ska jag åka långtur, oväder eller likn. så brukar jag ta någon av de andra bilarna. Och sen kanske jag inte är så känslig. Skicket går före utrustning för min del.

Tycker bara som dig Anders S. att 65 låter väldigt billigt och att allt över 90 börjar låta mycket. Och sen har vi juh skicket då... Finns vissa bilar som är så risiga att man inte tror det är sant och sen finns det dom som är i det närmaste perfekt... svårt att värdera sånt på ett forum...

Men nu pratar vi juh om prutat & klart oxå, eller hur...
E
1.156
E
320 ci cab -04
Priser hit och priser dit.

När det gäller entusiatbilar, altså cabbar varierar priserna något alldeles enormt. Hade en kompis som hade en MB 450 sl och ville sälja. Bilen var i bra skick osv osv. "Experterna" snackade och snackade, allt från 150 k till runt 100. Men snacka går ju när köpekontraktet och framförallt cach inte behöver finnas på bordet.

Efter ca ett år fick han 95 för bilen... En snubbe kom och tittade och efter en natts betänketid så fick han budet 95 här och nu. Och det är det som gäller här och nu kontrakt penna och cach på bordet. Hur många gången har man inte hört från säljare, "jag har en kille som vill köpa bilen för 150 om han får lån, får för sin fru, om om om" och det blir man jävligt trött på.

Mitt råd:
Sätt ut bilen för vad du vill ha för den, får du den såld bra. Måste du sälja? Gå ner i pris tills du får den såld, var är din smärtgräns. En cab säljs givetvis när vårsolen på alvar visar sitt vackra bilansikte.

E
835
Måste bara be vederbörande värderare göra lite sökningar på tex blocket osv på E36 cabbar under 15000mil och max 90.000:- så får ni se vad ni får upp... i övrigt ligger alla andra högre i pris eller har gått mkt längre... eller så har dom hunnit blivit sålda :)

Ex. på alla träffar från blocket:
En 320iA Cab -94 import 2002-12, 89.000:-
En 325i Cab -93 import 2000-02, 89.000:-
En 325iA Cab -94 import 2004, 79.000:-

Ingen av dessa är speciellt super-utrustade och har ingen hardtop med, och det måste det väl vara lika mkt krav på som att ha hardtop som AC? ;)

Begärt pris javisst... men kom igen... 65 för en -97:a i slutpris då? Vill man ha en seriös cab får man nog snällt vara beredd att slanta upp lite mer... eller så åker man med tak och är små-tjurig över att cabbarna står så pass högt som dom gör... ;)

Är man nödig får man väl kasta iväg dom billigt nu på vintern som du gjorde Anders, tror du hade fått ut betydligt mer i vår. Tror jag såg den i somras utanför brostugan och den var himla fin :)

Men som sagt "Cash is king" för den som har bråttom...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tror inte jag var vid brostugan med den nån gång iof. Bild på den finns här. Länk

Kanske hade fått en tia mer i vår? Vem vet? Jag hade inte tid eller lust att ta reda på det... :) Sen är det så att begärda priser ÄR begärt pris (eller önskat pris) om man säger så.
Sen är det väl så att vissa kan tänka sig att annonsera och låta folk provköra i flera månader innan man säljer den (tills man insett att man faktiskt inte får mer betalt). Det besväret är inte värt några tusenlappar enligt min uppfattning. Tid är pengar.

Länk
835
Fin är den iaf :-) Rullar den i sthlm fortfarande? Såg en som var ruskigt lik den där i vällingby förra veckan?

Jo, så sant, får inte jag min cab såld inom 6 veckor kommer priset efter det sjunka tills någon tar den, eftersom jag sen inte har tid med sånt (Barn på G). Fast jag borde kanske sätta ut en annons först att börja med om det ska ge något ;-)
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Jaa, Anders gamla cab är svinigt snygg. Där ser man vad snyggt det blir med orginaldelar.

Mr C
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.