|
|
|
|---|---|
|
Airbag lampa har börjat lysa igen.Bmw i Uppsala fixade lampan för några dagar sen genom att byta en sensor.Nu har den börjat lysa igen.Kan det vara dålig spänning i batteriet?Någon som har någon bra förklaring? Mvh Peter | |
|
min tändes i morrse också-20kallt kallt,ska till verkstad o koppla upp på dis till veckan,får se vad de kan vara. Länk |
|
|
Ska koppla upp min på tisdag på M-bilar i Västerås.Återkommer med resultat. Mvh Peter |
|
|
Jag hade samma problem för ett halvår sedan. Efter uppkoppling hos BMW konstaterades att det var för högt motstånd i kablen till bältessträckaren på förarplatsen. Efter kabelbyte slocknade lampan. M.J. |
|
| Tja, Airbaglampan lyser på grund av att sensorplattan i passagerarsätet är pajj... hur många gånger ni stänger av den så kommer den komma igång igen förnst den plattan i sätet inte fixax.. det jobbet går väl på cirka 4000-5000 att få ur stolen, få av skinnklädseln och sen fixa plattan.. så det är inget farligt, går och leva med. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Går knappast att "leva med" en lysande airbaglampa om det smäller :) ///MVH Hasso Länk |
| haha a ju :) farligare utan airbag än med airbag :) | |
|
Bosniern...hur vet du att deras indikation beror på just det felet? Det finns ju ett antal andra fel som också tänder lampan... Jag har haft felet med sensormattan och den kostade väl ca 7-800 pix, bytet gjorde jag själv på ett par timmar (med skinnklädsel) och det var enkelt, så det blir inte så dyrt. Men som sagt det är ju läge att kolla vad som är felet först... |
|
|
Harley. Det är en klassiker att det är plattan. Grabbarna på BMW hade aldrig hört talas om att det har blivit något annat fel som att någon kabel mellan enheterna bara klippts av.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Grabbarna på Carlssonbil lever i en skyddad värld :) Det vanligaste felet är kablaget till bältesträckarna under stolarna som blir glappa antingen i kontaktdonet eller kabelbrott, gäller E39, E46. E38. pga stolsförflyttning. Sensormattan i passagerarstolen kommer möjligtvis som nummer 2. En avläsning med diagnosprogram visar vilket av felet som är aktuellt. (Är airbaglampan tänd är hela systemet ur funktion) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.