|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har den senaste veckan börjat observera ett konstigt ljud i min 520. Det hörs tex strax efter en växling när varvtalet har sjunkit till det lägre varvtalet på den nya växeln. Det är ett malande skavande ljud som hörs kanske 5-15 sekunder efter växlingen. Inte så starkt. Jag har också provat att stå stilla och hastigt med en "dutt" på gasen varva till kanske 2000 varv för att direkt låta varvet sjunka. Då kommer ljudet när varvet är nere på tomgång igen. Är det någon som har hört detta ljud i en bil eller just 520? Vad kan det vara tror ni? Bilen går bra/normalt i övrigt tycker jag. Kan det ha med utetempen att göra. Det har ju varit ganska kallt de senaste 10 dagarna. Anders | |
|
Kolla nivån på servooljan, jag hade liknande symptom på min E34 för ett tag sedan. Efter påfyllning till rätt nivå försvann ljudet. Se till att få rätt sort, vilken du ska ha står på locket (CHF eller ATF). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för tipset! När jag tänker efter har jag märkt att vid under -8-9-grader har den varit tungstyrd. Lite väl tungstyrd tycker jag för att bara kunna förklaras med låg utetemperatur. Vid -5-6 grader inga som helst problem med tung styrning. Märkligt att det verkar vara så tydlig gräns; antingen inte alls tungstyrt, någon grad kallare väldigt tungstyrt... Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.