AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
765

Problem med värmepaket!

Hej!

Jag har ett lite mystiskt problem med mitt värmepaket i min E30! För ett tag sedan så märkte jag att det hade läckt ut kylarvatten under mattan i passagerar sätet fram. Jag torkade ur mattan där och sedan så gjorde jag å farsan en koll på varsin sida av värmepaketet för att se om det fanns några läckor.

Vi låg och kollade i en kvart, innan vi drog igång motorn och öppnade alla ventilations spjäll och full värme. Vi kunde inte se några spår av att de läckte då!

Men nu kollade jag idag igen och då var mattan dygnssur av kylarvatten igen och alldeles grön/blå på vissa ställen!

Så jag undrar om någon kan veta vad det kan bero på?!? Allt verkade fint och helt när vi kollade. Om man kollar hur det har runnit så börjar det uppe vid värmepaketet och ner för tunnelväggen och bort mot hörnet på motsatt sida av mattan för att sedan ha runnit ner mot stolen, hoppas ni hängde med nu =)

Skulle vara jätte tacksam för alla tips på hur man ska lösa detta!
Har sökt runt i forumet men ej funnit de svar som har behandlat mitt problem!

MVH
Michael
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Skulle ju kanske kunna läcka vid anslutningarna vid torpedväggen, där slangarna går på och sen rinna ner längs rörena
jo, det trodde vi med att de skulle kunna göra, men vi såg ingenting alls, kännde under matten efter vi hade kollat och de va snustortt!

jag vet inte något annat ställe de skulle kunna läcka på faktiskt! slangarna ifrån torped väggen är de ju de enda stället som de kan komma in kylvatten ifrån!
parolof
Skruva ur elementet och ta det till en kylarservice och be dom provtrycka det.
hm, de vore ju en ide, är de svårt att få ut elementet?
Di
8
Dinne
535i -88
jag fick göra det på min e34
det hadde frusit sönder .
man måste ta bort hela panelen och anslutningarna till motorumet och vara lite försiktig med sladdarna . ett råd är att köpa en verkstads handbok så man vet i vilken årdning det är lämpligt att demontera saker och ting anars är det inte så svårt det mest komlpiserade är att hitta alla skruvarna i värmepaketet (de som sitter bakom) som inte syns. tänk på att töma kylsystemet fört anars rinner det in en manssa vaten när du tar bort anslutningen till värmepaketet
c1
9
c1rca
323i coupe -96
Haft liknande på min bil, fast på min var det regnvatten som kom in, Det visade sig att packningen vid värmepaketet inte satt som den skulle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.