AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
562

Högtalar problem

tu
5
tuva
528i touring -97
Hej! hur får man loss högtalarna i taket på min touring? 528 -97 lossar man gallret eller tar man och bänder sönder plast ringen?
Jag har ett skorrande ljud i dessa högtalare som är konstant oberoende om man höjer meller sänker volymen. väldigt iriterrande, undrar om det är slutsteget som är kass eller om högtalarna är spräckta?
Tacksam för svar

Re
39
Reqan
540i Touring -95
Hmm, jag vet inte om det är samma som på E34... men jag hade samma problem som du.. o de var metallbygeln som sitter som förstärkning som hade lossnat o låg o skallrade...

men jag tog ner gallrena komplett med plastringen, lite milt o försiktigt våld löste det..

sedan var de bara o bända upp kanten på metallbygeln lite, få in den rätt o sedan klämma ihop de igen

Hoppas de kan vara till lite hjälp iaf

//Reqan
stefannorr
E-39 hade vissa problem med e-39 96-97 med högtalarna o ljudet,borde ju va åtgärdat men inte säkert..hade själv skorrande ljud vissa dagar...de ja minns som var största problemet var att typ när man slog igång bilen o hade på stereon så kunde stereon starta med ljudet på max...obs råkade ej ut för de själv...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.