|
|
|
|---|---|
|
läste i en tråd att det är inte bara å ta vilken hydraulslang som hellst till turbons olja, den måste ha rätt diameter för att inte ge för mycket eller för lite olja, samt att inte få tryckfall i resten av systemet...hur viktigt är det där? ska turbokonvertera en M30B28 med en Garret TB03 turbo | |
|
man ska nog inte ha en slang med grov innerdiameter, det är onödigt å tar längre tid att "fylla" med tryck.. sen sköter nog turbon resten... |
|
| ja jag tror det jag med, men är det nån som vet lite mer? lämplig diameter? 5 eller 8 mm eller nått? | |
|
min528:a ta sanna inner dia som olja in på turbon? eller snäppet större. "blao is the name of the game!" |
|
| kanske inte framgick så tydligt, men jag pratar inte om RETUREN | |
|
min528: Vem har påstått att du skulle prata om oljereturen? Ta och kyl ned dig och läs texten igen isf. "blao is the name of the game!" |
|
| JTP: det du skrev fick mig att tro att du pratade om returen "ta samma diameter som olja in på turbon, eller snäppet större" i´m cool :P | |
| JTP: ursäkta ursäkta, jag förtod nu va du menade! alltså samma slangdia som hålet på anslutningen på turbon | |
|
min528: Ja, det borde fungera ypperligt tycker jag :) "blao is the name of the game!" |
|
|
Spelar det verkligen nån större roll om man har för grov slang? Som nämndes tidigare kommer det ju ta lite längre tid o trycksätta den, men man kan ju aldrig "dränka" turbon eftersom den har en inbyggd strypning i form av sitt eget inloppshål... Hur grov slang du än har blir det ju inte mer flöde än vad hålet i turbon tillåter... Som JTP sa, en slang med aningens grövre innerdiameter än inloppet på snurran borde funka perfekt... |
|
|
Ska man betrakta detta som fri utströmmning under tryck? //Tobbe |
|
|
Cossie är det jag som är nyvaken och förvirrad ? Vad menar du? :) "blao is the name of the game!" |
|
| Ja jag har iallafall förstått vad ni menar, aningens grövre slang än inloppet i turbon, punkt slut :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.