|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar vilka varningslamor som skall lysa när man har tändningen på, men motorn avstängd? Skall samtliga lampor såsom laddningslampan, handbromslampan, bromsvarningslampan, bromsbeläggslampan, oljetryckslampan mm lysa? På min lyser nämlign inte bromsvarningslampan, undrar om det skall vara så? Tacksam för svar! Mvh Carl. | |
|
den skall oxå lysa, nån tidigare ägare har troligtvis plockat ut lampan för att inte ha en lysande varningslampa hela tiden då han bytt bromsbelägg men inte slitagevarnare. mvh Erik JAkobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| JaJsEn: Nej, inte bromsbeläggslampan. Jag menar den som varnar för lågt bromstryck och andra bromsfel. | |
|
Min bromsbeläggslampa lyser inte när man vrider på tändningen, men när startmotorn börjar jobba så lyser den! Den har även tänds en gång av att beläggen var slitna.. E kanske någe glappt! Men alla andra lyser! Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Men det är ju inte den lampan jag menar. Bromsbeläggslampan och bromsvarningslampan är två olika. Det är således inte bromsbeläggslampan jag undrar om den ska lysa när tändningen är påslagen, utan bromsvarningslampan. |
|
| Denna lampa menar jag: Länk | |
|
OK sorry för missen, den ska lysa när tendningen är på men slockna när motor startat mvh Erik JAkobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Ok, då måste jag kolla upp min lampa med andra ord. Tack för svaren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.