AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
604

Displayernas autodimning i E46

Hej,

Jag tror att jag har upptäckt ett fenomen i min bil. Klimatanläggningens display dimmar inte ner när det blir mörkt ute, utan bara radion och kilometermätaren/färddatorn.
Ska det verkligen vara så? Är det någon som vet var sensorn som sköter detta sitter, så att man kan prova lite mer om det verkligen beter sig så?

M v h
er
45
erka
318i Touring -04
Jag har sett samma sak på min bil vid något tillfälle, då har jag tagit en lampa och lyst på sensor och sedan satt tummen för den då har även klimatanläggningen justerat in sig.
Sensorn hittar du bredvid ljusomkoplaren (vredet till vänster om ratten), det är endast ett litet hål.

erik
OK, tack!

Jag får göra ett försök. Någon mer som sett samma sak i sin bil?

M v h
Jodå, klimadisplayen dimmar faktiskt. Fast den lyser alltid starkare än sina kamrater. Konstigt att jag aldrig har lagt märke till det tidigare?

M v h
er
45
erka
318i Touring -04
Har också märkt att climan lyser lite starkare än radion förjämnan, men det är endast marginellt starkare.
Men vid ett par tillfällen så har den lyst med full styrka fastän radion och färddator har dimmat ner, dessa gånger har jag antigen fått vrida av tädningen eller lyst på sensorn för att den ska dimma ner.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.