|
|
|
|---|---|
| Tjena har en 320 motor till min e30, undrar hur mycket man behöver svarva ner kolvarna om man ska konvertera?? | |
|
inget om du inte ska ladda mer än 0,5bar. (laddar själv 0.6) finns dom som laddar 1bar också men då har man sprut och ändrad tänning.. |
|
| Laddar 0,7-0,8 med orginal motor | |
|
Javisst, men ja hade ju tänkt p ladda upp mot en bar,, så ja vill kompsänka, för enligt de andra här på forumet så ska man komsänka för att slippa spikningen, o så håller det längre.. e det ingen som kan säga hur mycket man behöver svarva av? |
|
|
fårgan är om man behöver svarva nått på 2 liters motorn det är ju hyffsat låg komp på den orginal. |
|
| ok, men ja måste ha ett svar, ja vill inte sätta ihop det o de börjar spika.. o så vill ja att det ska hålla ett tag.. | |
|
Mdsjocke: är dina kolvar plana eller har dom nån "grop" el dyl? ska kompsänka min m40 nu och samma problem. Mina har en "grop# i mitten Länk |
|
|
På de 320 kolvar jag sett har det funnits en dome som sticker upp. Svarva ner den så är du garanterat nere ganska mycket i komp runt 8,0 skulle jag tippa på. Dessutom kan man ta riktigt mycket i förbränningsrummen på 320 toppen, alternativt använda en 325topp som orginal har mycket större förbränningsrum samt större ventiler och finare flöde i toppen. Då behöver du inte svarva kolvarna nånting... |
|
|
ok.. tack så mycket. har inte börjat plocka isär motorn än, så ja vet inte hur kolvarna ser ut.. |
|
|
har du kommit igång än jocke?? ska ja svarva kolvarna åt dig å fräsa ur förbränningsrummen åt dig??? ______________________________ www.tjallmoracing.tk Dé 3:e B:en, BMW, Brännvin å Brudar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.