|
|
|
|---|---|
supernowa |
Upplever att det är lite väl mycket vibrationer från däck i form av stötar när man kör över ojämnheter mot vad jag är van vid sedan förut, det är inte jättemycket. Jag har en 520iT -02 och förut ägde jag en 520i -98 Skiljer det såpass mycket mellan de olika modellerna gällande detta, dvs. är T modellen lite hårdare i fjädring etc... eller skall jag be om att någon kollar upp detta?? Se till att hamna på efterkälken direkt, då har du mer tid på dig att komma ikapp........ |
|
Jag upplever precis samma sak med min touring, jag hade en 520 -97 sedan modell som var mycket mjukare. Nån som vet mer? /J |
|
|
Det beror på vad det är för chassie på bilarna i fråga. Touringar brukar ha nivåreglering och kan då upplevas "stötigare." Bilar med sportchassie är hårdare och kan slå lite mera än de bilar med std chassiet. Slitna fjädrar/stötdämpare kan såklart också bidra... Dock borde inte detta vara slitet på en -02:a. /Per |
|
supernowa |
´Har ingen nivåreglering på min, och det är inte det där klonkande ljudet som det blir om stötdämparna är slut, sportchassie?, kan jag inte tänka mig..... Får kolla igenom specen... |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är skillnad på komforten på ett skåp och sedan även om bägge har M-Chassie . Skåpet är hårdare, det ska ju lasta mera och fjädring, nivåreglering är anpassade efter det. Sedan upplevar man nog det värre, bara för att ljudet transformeras in i bilen mera på ett skåp. Det gäller att välja tysta däck. Det hade inte gjort nått om det funnits en ljudisolerningsskiva som det fanns i gamla 900 CC. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.