AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
726

Vägljud E39 touring

supernowa
Upplever att det är lite väl mycket vibrationer från däck i form av stötar när man kör över ojämnheter mot vad jag är van vid sedan förut, det är inte jättemycket.

Jag har en 520iT -02 och förut ägde jag en 520i -98

Skiljer det såpass mycket mellan de olika modellerna gällande detta,
dvs. är T modellen lite hårdare i fjädring etc... eller skall jag be om att någon kollar upp detta??

Se till att hamna på efterkälken direkt, då har du mer tid på dig att komma ikapp........
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Jag upplever precis samma sak med min touring, jag hade en 520 -97 sedan modell som var mycket mjukare. Nån som vet mer?

/J
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det beror på vad det är för chassie på bilarna i fråga. Touringar brukar ha nivåreglering och kan då upplevas "stötigare." Bilar med sportchassie är hårdare och kan slå lite mera än de bilar med std chassiet. Slitna fjädrar/stötdämpare kan såklart också bidra... Dock borde inte detta vara slitet på en -02:a.

/Per
supernowa
´Har ingen nivåreglering på min, och det är inte det där klonkande ljudet som det blir om stötdämparna är slut,
sportchassie?, kan jag inte tänka mig.....

Får kolla igenom specen...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är skillnad på komforten på ett skåp och sedan även om bägge har M-Chassie .
Skåpet är hårdare, det ska ju lasta mera och fjädring, nivåreglering är anpassade efter det.
Sedan upplevar man nog det värre, bara för att ljudet transformeras in i bilen mera på ett skåp.
Det gäller att välja tysta däck.
Det hade inte gjort nått om det funnits en ljudisolerningsskiva som det fanns i gamla 900 CC.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.