|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
kennie_535 |
hej jag har en e34 som jag ska ha på 18 färlgar från en e39 alla fälgar är 8.5 breda och fram har jag 225/45/18 däck och det funkar med min 60 sänkning men bak har ja inte sattit på fälgarna än för att jag har 255/45/18 däck och vet inte om de passar har ju inte sattit på dom däcken än så jag kan inte prova men om ja lägger in bara däcket i hjulhusen och lägger de längst in mot fjäderbenet så ser de ut att få plats. måste jag kanske valsa kanterna som sticker in och hur gör jag de i sånt fall böja lr kapa? bak har ja 20 sänkning föresten vi ha dit 40 om de går |
|
Har du verkligen 45 i profil på 18"? Det måste väl vara 35 eller högst 40? Jag vet inte riktigt om hjulhusen är större på E34 Touring än E34 Sedan, men de borde vara lika. Vår E34 Touring har sportchassie och vi har 18" 265x35x18 på den bak, det tar inte i, ens med släpvagn. Så jag tror dina däck får plats utan problem, om de är i rätt dimension m.a.p. rullomkrets. /Per |
|
|
255/45 blir nästan varning på för stora väl? Som sagt... Länk |
|
|
Jag har själv 8,5x18" med ET 13 på min E34 Touring. Däcken är i dim. 245/40-18. Bilen är sänkt ca 30mm bak och däcket ligger ca 3 mm från skärmkanten. Har du samma ET på dina bakfälgar så får du problem. Ställer också frågan - har du verkligen 255/45????? Borde vara 255/35 anser jag. /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
Jag har rondell 58 med ET 15 bak på min bil med 255/40-17, och det funkade inte utan bearbetning av skärmen. Jag skulle tro att det hänger på inpressningsdjupet, 13-15 osv kan nog bli knivigt. Ett et värde närmare 20 är nog att föredra. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag ser nu att fälgarna du ska ha är 8,5" breda, mina bakfälgar är 10" breda. 8,5" med 255 och ett ET runt 13-15 kan nog funka iaf. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
kennie_535 |
låter kannske konstigt som sakt men jag fick tag i ett par i stort sätt oanvända 255/45/ZR18 från bridgestone för samma pris som ett kostar men det är sant 255/45. min fråga är, om man nu får dit dom och dom passar på bredden passar dom då på höjden när man har fult baksäte om ja nu ska sänka till 40 i stället för 20 för om ja nu får dit dom här 255:orna kommer nog bilen luta framåt om ja inte sänker den mer bak. aja jag kommer sätta dit dom på måndag så de blir väl att skriva hur de gick här i forumet |
kennie_535 |
sen funderade jag på att böja in kanterna i hjulhuset så då får man 1cm till i bredd |
|
De däcken kommer nog att bli olagliga =) Rullomkretsen kommer att bli större och hastighetsmätaren kommer att visa för mycket. Men det går väl ändå =P Jag är osäker på om det kommer få plats eller ej... /Per |
|
kennie_535 |
hmm då har jag nog problem ska man försöka byta dom mot ett par 255/40/18 lr 235/45/18 för 255 är ju alltid roligare än 235 |
|
Jag har 255/40/17 och jag var tvungen att slå in kanten så 255/45/18 lär inte gå !!!! Länk |
|
|
Fråga till ONYX: Antar att det är din 535 som du pratar om. Men hur kan det komm sig att det inte funkar med 255/40/17? Det var ju ett av alternativen på m5an. Elller har du det fram också? |
|
|
Frapp En bra fråga... Vet inte !!?? Vet bara att jag var tvungen att göra det.... Men det är nog så här M5 är mycket hårdare så det spelar ingen roll om man lassar i massa folk i bak... Därimot min!!! När jag ska köra full bil så blir min så låg att Skärmen skrapar i däcket Det fenomenet blir inte med M5 ???"!!!! Frapp Det funkar utmärkt med 255/40/17 Lite bruk med gummiklubban i 5 min Men tror fortfarande de kommer bli problem med 255/45/18 Länk |
|
|
Har 255/40-17 på 10" rondell 58 fälgar bak på min, det är på det berömda att dom får plats, ska bli spännande o se hur de nya får plats då det blir däcksbyte till våren. [urlLänk pärla |
|
|
Kasken Behövde du inte bearbeta bakskärmen något????? Efter som Greenberg fick göra det och han har också rondell 58 Länk |
|
|
OXXY- Har inte gjort det, men det skulle behövas egentligen, dom tar i ibland när man har folk i bak o åker över gupp. Man ser slitage i texten på däcksidan... blir nog att slå sig svett med gummiklubban snart. Länk min pärla |
|
|
Ta bara en gummiklubba och slå det går lätt när man har börjat komma igång ...=) Blir ju lite roligare när man kan läsa ut däckmärket !!!!!! Länk |
|
|
hehe, vettifaan :) så snål som jag är när det ska handlas däck, vill ja sällan skylta med däckmärket ;) det gäller att se det positiva i allt... Länk min pärla |
|
|
Din pärla ser fin ut.... har för mig att jag set en annons med den för ca 6mån är inte den topprenoverad Länk |
|
|
Stämmer, hade den på annons ett tag... men det verkar inte om folk vill betala det ja vill ha, så det blir till att åka flott en sommar till :) Motorn ä bytt, blev lättare/billigare än att riva toppen. Maskin som sitter i nu har bara gått 12.000 o är knäpptyst, det negativa är ju att ja inte kan styrka detta vid försäljning så det höjer ju inte värdet på den som en topprenovering skulle gjort. Länk min pärla |
|
|
Är inte direkt lätta att sälja, !!!!! Inte lätt att konkurera med de som ska ha 20K för deras 535:or Kommer aldrig att sälja min för det priset, kan jag lika gärna ställa den i ett garage ta ut om några år !!!!! Då man saknar den, för det lär jag garanterat att göra Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.