|
|
|
|---|---|
|
Det är nu dags att sälja kombin för byte till nyare bil och tänkte kolla vad den har för värde. Info om bilen: *Tillverkad Dec -96 *Import 02 jag enda ägaren i sverige två tidigare i tyskland (papper finns). *15000 mil. *svartmetallic *Svart sportskinn,stora klima, lilla datorn,antracit innertak. *6xVita bilnkers. *S&V däck på 16* lättmetall och 15* plåt. *Fullservad. *Nybes och skatt. | |
|
Är sannolikt årsmodell 97 om den är tillverkad i dec 96. /Simon |
|
|
är den regad första gången i december 96 eller tillverkad? MvH Bmw 4-ever |
|
| Togs i bruk Dec -96 och även producerad dec -96 (enligt chassinr.) | |
|
Tror inte 96a eller 97a spelar så stor roll. Gisssar på 65.000.- Mr C |
|
|
Hej, Gissar på att du kan få ut ca 55-60kkr för bilen som slutpris. |
|
|
Nya fronten med större njurar och dom mindre sidoblinkersena sitter på 97:an, det gör det inte på 96:an. Mvh Stephan |
|
| Det sitter nyare fronten och blinkers men jag har för mig att det kom på senare 96:or 10-96. | |
|
En bil tillverkad 10-96 är av modellår -97. ___ BMWCS #5157 |
|
|
OK då är det fastställt vilken årsmodell det är. Någon annan som har någon ide om prisbilden? |
|
| 60.000:- | |
|
Söker man på blocket och autopower finner man att priserna på 323 touring ligger mellan 74.000:- och 129.000:- Utifrån givna uppgifter ser jag ingen anledning till att denna bilen skulle vara mycket billigare än alla andra... //Daniel |
|
|
Dannemann, han frågar inte efter vad bilarna annonseras för... Runt 65-70 beroende på skick skulle jag gissa på. Svart sportskinn är trevligt tycker jag, drar nog upp priset något. |
|
|
BjörnB: Brukar inte det utannonserade priset ha något med försäljningspriset att göra? En normal prutmån brukar ligga mellan 5-15%, gör själv matematiken... //Daniel |
|
|
Det är inte så enkelt att värdera en bil som att kolla på annonspriserna. Många (inklusive mig själv ibland) börjar med ett högt pris i första annonsen för att sedan krypa neråt. Det gäller också att jämföra liknande bilar. När jag söker på blocket och autopower (323 touring 96-97) ligger annonspriserna från strax över 70'-89.000:- Den för 89' har gått mindre och har M-pkt + 17"-fälgar. Troligt försäljningspris runt 80'. Evo3:s bil bör vara ca 10' billigare tycker jag. Vet inte var du hittar den för 129.000:-, skulle gissa att du kollat på bilhandlare också. |
|
|
Tycker det är märkligt att här på värderingsforumet värderas bilarna ofta till ett pris som är under lägsta pris på ex blocket och autopower. Är det bara jag som har svårt för den matematiken? Det finns inte speciellt många 323 touring att jämföra med, och de flesta ligger märkligt högt i pris. Finns en uppsjö 328 touring till betydligt lägre pris, hmm, visst är det märkligt... Själv köpte jag en 323 touring aldeles nyligen, dock svår att jämföra med eftersom min endast har gått 8000 mil och är extrautrustad för 140' Men om det kan vara till någon hjälp gav jag 95' för min. //Daniel |
|
|
Rent generellt kan man väl säga att touringen är den e36 som står högst i pris idag. Eller vad tycker ni? Den är ju inte så vanlig. Mr C |
|
|
Men Dannemann, om du gav 95' för din som gått 8000mil och verkar synnerligen välutrustad vad tycker du då Evo3's bil ska kosta med tanke på att den gått ytterliggare 7000 mil? |
|
|
Mr C: Cabben ligger väl ändå högre i pris än Touringen? ___ BMWCS #5157 |
|
| Jo förståss, cabben är dyrare. | |
|
Håller med om att de priserna jag hittade på 323 är rätt befängda, brukar inte skilja så mycket i pris... man kan väl iofs plocka bort de hos bilförsäljarna, så går de dyraste bort... Ang. priset så hade lite mer kött på benen gjort det hela enklare, tror dock att din gissning inte är så tokig ändå, BjörnB =) 70' borde gå att få ut. Det faktum att det finns flera 328 till betydligt lägre pris än de utannonserade 323 gör att de sistnämnda bilarna troligen blir svårsålda. Vissa kanske väljer 323 pga ekonomi (försäkring, bensinförbrukning osv.) fast de är nog ganska få... //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.