AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.292

Hjälp med att få igång telefon E39:)

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej Hopp. Idag (äntligen) fick jag mitt sim-kort. Jag stoppade i den i telefonhållaren mellan framsätena och tryckte på telefon på navi.skärmen. Finns ingen sim-kort hållare bak vad jag kunde se, har en 540 sedan -02. Slog in pin-koden och på skärmen stod sökning. Efter ett tag kom menyerna för sim-kortet upp hade 1 st sms som jag försökte radera utan att lyckas! Startade själva luren (den trådlösa) men där står bara "suchen" och så visas ett tomt batteri! Displayen är misstänkt lik siemens, tror det är en siemens således. Vad göra härnäst?

1. Hur får jag svenska/engelska på själva lurenheten (min tyska är inte den bästa:) På själva navin är det svenska, bara i telefonmenyn dock för övriga menyer är det engelska.

2. Skall man göra några speciella inställningar pga. att det är en tyskimport?

Tacksam för någon form av lathund eller råd:)

Vh/Kermit.
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Köp en manual på svenska kanske, från BMW (om det är original)?
(Borde stå där hur man ändrar språk)
Väl investerade pengar...

/Hammar
Dr
342
Dredd
525d -10
Har en e39:a 2001, tyskimport. Min batteriikon lyser i tid och otid också, förmodligen är batterierna i luren kass, men handsfreen fungerar bra ändå. Jag lyckades byta till engelska i luren, följ instruktionerna i instruktionsboken bara.

Allting funkade bra för mig direkt, utan några konstiga inställningar.

Håll in knappen när du står på ett sms för att radera det.

Telefonen lämnar en del att önska, jag trodde inte att man kunde göra så otroligt ålderdomliga system år 2001. Men har man väl kämpat igenom det usla användargränssnittet och matat in lite nummer i telefonboken fungerar rattkontrollen riktigt bra.

Någon som har kommit på hur man kan mata in nummer i telefonboken direkt genom navigatorskärmen? Utan att använda luren alltså, för den ger ju en gråa hår. Jag har pennvässare som är mer tekniskt avancerade än den jäkla 80-tals ikonen. Ful är den också.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Tja, får väl investera i en sådan. Jag har köpt navimanualen och i den stod även lite om telefonen. Men finns det en manual enbart för telefonen eller?

Håller med om att luren inte är så läcker design mässigt men det är synd att inte använda den när den ändå sitter där:) Handsfreen är det jag primärt är ute efter, ska tydligen vara ganska smidig.

Vh/Kermit.
Dr
342
Dredd
525d -10
Handsfreen är kanon!
Det finns en manual endast för telefonen, jag fick en med bilen (på tyska).
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Då vet jag:) Får beställa en sådan, pronto.

Vh/Kermit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.