|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Hjälp!! Jag har ett stenskott på taket ca 10cm bakom framrutans infästning som har börjat rosta. Hur åtgärdar jag detta lättast - vill inte lacka om taket. Dessutom har jag ett litet rostangrepp på koffertluckan. Hur gör jag så att "lagningen" blir så snygg som möjligt? ///Lars |
Rickard |
ta och slipa rent ordentlidg rent. sen spacklar du och grundar och målar med samma färg som du redan har på bilen och måla utan att maskera!!! sedan tar du och rubba lacken så brukar det bli bra!!!! men tänk på att inte maskera för då blir det sådana fula "kanter"!!! lycka till!!!! |
|
Jag skulle inte våga spreja på omaskerat. Ett tips är att vika upp tejpen, då blir inte kanten så skarp. Mr C |
|
| Bakluckan kan ju inte vara så dyr att lacka om, även om det kanske blir en liten färgskiftning med övriga bilen så blir det snyggare än den dimma som brukar bli när man sprayar.. Angående stenskottet på taket så bör det gå skrapa rent i stenskottet med den borsten som brukar sitta på lackstiften,eller en knivspets och sen lägga i med lackstift, om det inte har hunnit sprida sig och bildat bubblor under lacken.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.